img
Ödül ve Etkisi Üzerine Deneyimler   
Yazarlar
Prof. Dr. Mehmet TAŞDEMİR
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Öğr. Gör. Figen TAŞDEMİR
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Araştırma betimsel desende nitel veri toplama tekniklerinin kullanıldığı bir durum çalışmasıdır. Araştırma ile okullarda öğretmenlerin öğrenci üzerinde olumlu etkisi olan işe koşulmuş ödül türü davranışlarının ortaya çıkarılarak bu konuda öğretmenlerin ne yaptıklarının betimlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada görüşme yolu ile veri toplama işlemi gerçekleştirilmiştir. Araştırmada katılımcılardan 4'ü(%1) öğrencilik dönemlerinde her hangi bir ödül aldığını hatırlamadığını, 32'si(%8) ise almış oldukları ödül ve etkisi konusunda görüş belirtmemişlerdir. Katılımcıların 351'i(%91)'nin dokuz farklı kategoride ödül almış oldukları görülmektedir. Bunlar gurup içerisinde sözlü tebrik, alkışlatma, örnek gösterme, 81(%21), kırtasiye, yiyecek 79(%20), güdüleyici yakınlık 69(%18), onur belgesi 46(%12), not verme 24(%6), diğer 18(%5), özel görevler verme 14(%4), gezi etkinliklerine katılım 12(%3), ve büyük maddi ödül 8(%8) biçiminde sıralanmaktadır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı International Journal Of Eurasia Social Sciences
Dergi Tarandığı Indeksler ebsco, asos, doaj, sobiad
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2016
Cilt No 7
Sayı 23
Sayfalar 172 / 190
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş