img
Öğretmen Adaylarının Bilimsel Araştırma Kavramına Yükledikleri Metaforlar   
Yazarlar
Prof. Dr. Mehmet TAŞDEMİR
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Öğr. Gör. Figen TAŞDEMİR
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırma ile öğretmen adaylarının bilimsel araştırmanın ne olduğuna ilişkin görüşleri ürettikleri metaforlar aracılığı ile ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırma betimsel bir araştırma olup nitel veri toplama tekniklerinin kullanıldığı bir durum çalışmasıdır. Araştırmanın çalışma grubu 2015-2016 eğitim-öğretim yılı güz dönemi RPD 4.sınıf öğrencilerinden oluşturulmuştur. Araştırma 51 (28K, 23E) kişilik gönüllü katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada Geçerlik (İnanırlık), Güvenirlik (Tutarlılık) ve Genellenebilirlik (Nakledilebilik) sağlamasında, toplanan veriler ayrıntılı olarak rapor edilmiş, sonuçlara ulaşma süreci ayrıntılı olarak açıklamış, zengin ve yoğun tanımlama, ortamın ve katılımcıların tanımlanması, katılımcıların orijinal görüşlerine yer verme, bulguların detaylı tanımlanması, örneklemde azami çeşitlilik sağlanması işlemlerine yer verilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen nitel veriler içerik analizi yöntemlerinden kategorisel analiz yoluyla analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularında RPD öğretmeni adayı katılımcıların bilimsel araştırma hakkında 6 farklı kategoride, 51 metafor oluşturdukları görülmektedir
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı KEFAD
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCO
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2016
Cilt No 17
Sayı 1
Sayfalar 419 / 438
Makale Linki http://kefad.ahievran.edu.tr/archieve/pdfler/Cilt17Sayi1/JKEF_17_1_2016_419-438_.pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 7

Paylaş