Yazarlar |
Aybike Dağıstan
|
Prof. Dr. Mehmet TAŞDEMİR
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Yabancı dil öğretimi, çağın en önemli eğitim-öğretimpolitikalarından biri olarak değerlendirilmekte ve Türkiye geçmiştengünümüze dek yabancı dil öğretimi konusunda çalışmalar yapmaktadır.Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2017-2018 eğitim öğretim dönemindebelirlenen pilot okullarda ortaokul düzeyinde yabancı dil ağırlıklıprogram uygulanmasına karar vermiştir. Bu araştırmada; yabancı dilağırlıklı programlar, programın uygulayıcısı olan öğretmenler veprogramın uygulandığı öğrencilerin velilerinden gelen dönütlerdoğrultusunda değerlendirilmektedir.Araştırma sonuçlarına göre, katılımcı öğretmenler, yabancı dilağırlıklı programlarda yer alan kazanımların öğrencilerin bilişsel vesosyal gelişim düzeylerine uygun olmadığını ve yabancı dil öğrenimikonusundaki ihtiyaçlarını karşılamadığını ifade etmektedir. İçeriğinöğrenci düzeyinin üzerinde ve çok yoğun olduğunu dile getirmektedir.Ek olarak, programlarda önerilen sürenin yetersiz olduğunu, müfredatıtamamlama çabasındayken, konuşma ve dinleme etkinliklerineyeterince zaman ayrılamadığını belirtmektedir. Değerlendirmenin sonuçodaklı yaklaşımla yapıldığını, portfolyo değerlendirme konusunda daöğrencilerin yetersiz olduğunu ifade etmektedir. Yabancı dil ağırlıklıprogramların ortaokul düzeyinde uygulanması konusunda görüşlerinebaşvurulduğunda ise, katılımcı öğretmenler bu uygulamayı olumluolarak değerlendirmektedir. Araştırma kapsamında, yabancı dil ağırlıklısınıflarda eğitim gören öğrencilerin velilerinin de görüşleri alınmakta vekatılımcı veliler programlara ilişkin öğrencilerin yaşadıkları başlıcasorunun, ders sayısının ve İngilizce ders saatinin gereğinden fazla olduğunu ifade etmektedir. Öğrenciler İngilizce konuşmada zorlukyaşamakta, isteksiz ve çekingen davranmaktadır. Buna karşın katılımcıveliler, bu programların ortaokul düzeyinde uygulanmasını olumlu birgelişme olarak değerlendirmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Turkish Studies - Educational Sciences |
Dergi ISSN | 2667-5609 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2019 |
Cilt No | 14 |
Sayı | 6 |
Sayfalar | 2977 / 2994 |
Doi Numarası | 10.29228/TurkishStudies.39228 |
Makale Linki | http://www.turkishstudies.net/educationalsciences?mod=tammetinmakaleadi=makaleurl=4f15efc7-5ded-4031-a2e6-53d37ef67d68.pdfkey=39228 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 1 |