img
SEÇMELİ ZEKÂ OYUNLARI DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖĞRETMENLER TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (Bir Durum Çalışması)   
Yazarlar
Prof. Dr. Mehmet TAŞDEMİR
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Musa Sargın
Özet
Kavramlar ve algıları kullanarak soyut ya da somut nesneler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme, soyut düşünme,akıl yürütme ve bu zihinsel işlemleri bir amaca yönelik olarak kullanabilme yetenekleri zekâ olarakadlandırılmaktadır. Zekâ oyunları dersinde öğrencilerin zekâ potansiyellerini tanıması ve geliştirmesi,problemler karşısında farklı ve özgün stratejiler geliştirmesi, hızlı ve doğru karar vermesi, sistematik bir düşünceyapısı geliştirmesi, zekâ oyunları kapsamında bireysel, takım halinde ve rekabet ortamında çalışma becerilerigeliştirmesi ve problem çözmeye yönelik olumlu bir tutum geliştirmesi amaçlanmaktadır.Bu araştırma ile 2012yılında formal okul hayatımıza giren ve de eğitim fakültelerinde lisans eğitimi bulunmayan seçmeli zekaoyunları dersi öğretim program hakkında öğretmen görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma,öğretmenlerin seçmeli zeka oyunları dersi öğretim programı hakkında görüşlerini belirlemeye yönelik nitelaraştırma türünde bir durum çalışmasıdır. Çalışmamız Kırşehir ve Niğde illeri okullarında 8 öğretmen ileyürütülmüştür. Öğretmenlerimiz zeka oyunları dersi öğretim programının sınıf seviyelerine uygun olamadığınıifade edip, aldıkları zekâ oyunları eğitiminin zeka oyunları dersi öğretim programının kısmen uygun olduğunubelirtmişlerdir. Öğretmenler zekâ oyunları dersi öğretim programında yer alan kazanımların uygunluğu hakkındaikiye bölünmüştür. Zekâ oyunları dersi öğretim programının öğrenci ihtiyaçlarını karşılama konusunda ikiyebölünmüşlerdir. Zekâ oyunları dersi öğretimi programı hakkında okul öncesi eğitime ve ilkokul programına zekaoyunları dersi ve programının eklenmesi gerektiğini düşünmektedirler.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
Dergi ISSN 1304-0278
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2020
Cilt No 19
Sayı 75
Sayfalar 1444 / 1460
Doi Numarası 10.17755/esosder.653817
Makale Linki http://dx.doi.org/10.17755/esosder.653817