Yazarlar |
Hayriye Torunoğlu
|
Prof. Dr. Mehmet TAŞDEMİR
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Türkiye'de özel yetenekli öğrencilere özel eğitim vermesi amacıyla kurulan Bilim ve Sanat Merkezleri,eğitim sisteminde önemli bir konuma sahiptir.Bu çalışmanın amacı Bilim ve Sanat Merkezlerinin etkinliğinibu kurumlardan mezun olmuş öğrenci ve velilerin görüşleri doğrultusunda değerlendirmektir. Çalışmanınörneklemini Bilim ve Sanat Merkezinde eğitimlerini tamamlamış mezun öğrenciler ve çocuğu bukurumlardan mezun olmuş veliler oluşturmuştur. Çalışma nitel bir çalışma olup, veriler görüşme tekniği ileelde edilmiştir. Araştırmada gönüllülük esasına dayanarak 11 veli ve 15 mezun ile görüşmeler yapılmıştır.Araştırmanın verileri, bu görüşmeler yoluyla toplanmış ve veriler içerik analizi tekniği yoluylaçözümlenmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan görüşme formu kullanılmıştır.Yapılan görüşmelerde, mezun ve velileri tarafından BİLSEM’den beklentiler, BİLSEM’in katkıları, BİLSEMprogramı, BİLSEM’e devam durumu değerlendirilmiş ve son olarak da katılımcılar BİLSEM’in daha etkinolması için öneriler sunmuşlardır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre, mezunlar ve velileri BİLSEM’eyönelik sahip oldukları beklentilerinin yüksek düzeyde karşılandığını belirtmişlerdir. BİLSEM’e yönelikbeklentiler sınava hazırlık, ilgi ve yeteneklere göre eğitim, sanat alanında kendini geliştirme ve sosyaletkinlik ağırlıklı eğitim olarak ortaya çıkmıştır. BİLSEM’in akademik, kişisel ve sosyal gelişim alanlarındaöğrencilere büyük katkı sağladığı sonucuna varılmıştır. LGS ve YGS sınav dönemlerinde öğrencilerinyaşadığı olumlu durumlar değerlendirildiğinde sınavlara takviye yapılması, olumsuz durumlar olarak iseklasik ders işlenmesi ve sınavlar nedeniyle devamsızlık sorunu gibi temalar ortaya çıkmıştır. BİLSEM’dedevamsızlık nedenlerinin; sınav maratonu, yoğunluk, okul sınavları, yatılı okulda okumak ve lisede yaşanandevamsızlık sorunu olduğu sonucuna varılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Turkish Studies-Educational Sciences |
Dergi ISSN | 2667-5609 |
Dergi Tarandığı Indeksler | EBSCO |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2020 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 2117 / 2136 |
Doi Numarası | 10.29228/TurkishStudies.42252 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.29228/turkishstudies.42252 |