img
img
İlkokul Öğrencilerinin Alan Ölçme Konusundaki TahminPerformanslarının Belirlenmesi   
Yazarlar (2)
Doç. Dr. Ahsen Seda KILIÇ BULUT Doç. Dr. Ahsen Seda KILIÇ BULUT
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Zehra Taşpınar Şener
Yıldız Teknik Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Türkiye’de Milli Eğitim Bakanlığının (MEB, 2017) yenilediği ilkokul matematik öğretim programında öğrenme alanlarından ölçmede “alan ölçme” konusu ile ilgili kazanımlar 3. ve 4. Sınıf düzeylerinde bulunmaktadır. İlgili kazanımlar incelendiğinde “Bir alanı, standart olmayan alan ölçme birimleriyle tahmin eder ve birimleri sayarak tahminini kontrol eder” şeklinde öğrencilerin tahmin yapma becerilerini etkin kılmaya yönelik bir kazanımın var olduğu görülür. Buradan yola çıkılarak bu çalışmada ilkokul 4. Sınıf düzeyindeki öğrencilerin ölçmede alan konusundaki tahmin performanslarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Veriler Türkiye’de 2016-2017 eğitim öğretim yılında ilkokul 4. Sınıf düzeyinde öğrenim gören 56 öğrenciden toplanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bunun için öncelikle öğrencilerin alan tahmin performanslarını belirlemek üzere 4 soruluk bir test kullanılmış, öğrencilerden elde edilen bulgular frekans ve yüzde olarak betimlenmiştir. Daha sonra, öğrencilerin çözümlerinden elde edilen veriler içerik analizi ile analiz edilmiş sonuçlar araştırmacılar tarafından yorumlanarak önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı 3ndInternational Congress on Political, Economic and Social Studies (ICPESS)
Kongre Tarihi 09-11-2017 / 11-11-2017
Basıldığı Ülke
Basıldığı Şehir
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 9

Paylaş