Yazarlar (2) |
![]() Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
![]() Yıldız Teknik Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Türkiye’de Milli Eğitim Bakanlığının (MEB, 2017) yenilediği ilkokul matematik öğretim programında öğrenme alanlarından ölçmede “alan ölçme” konusu ile ilgili kazanımlar 3. ve 4. Sınıf düzeylerinde bulunmaktadır. İlgili kazanımlar incelendiğinde “Bir alanı, standart olmayan alan ölçme birimleriyle tahmin eder ve birimleri sayarak tahminini kontrol eder” şeklinde öğrencilerin tahmin yapma becerilerini etkin kılmaya yönelik bir kazanımın var olduğu görülür. Buradan yola çıkılarak bu çalışmada ilkokul 4. Sınıf düzeyindeki öğrencilerin ölçmede alan konusundaki tahmin performanslarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Veriler Türkiye’de 2016-2017 eğitim öğretim yılında ilkokul 4. Sınıf düzeyinde öğrenim gören 56 öğrenciden toplanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bunun için öncelikle öğrencilerin alan tahmin performanslarını belirlemek üzere 4 soruluk bir test kullanılmış, öğrencilerden elde edilen bulgular frekans ve yüzde olarak betimlenmiştir. Daha sonra, öğrencilerin çözümlerinden elde edilen veriler içerik analizi ile analiz edilmiş sonuçlar araştırmacılar tarafından yorumlanarak önerilerde bulunulmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
Bildiri Alt Türü | Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum) |
Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum |
Bildiri Dili | Türkçe |
Kongre Adı | 3ndInternational Congress on Political, Economic and Social Studies (ICPESS) |
Kongre Tarihi | 09-11-2017 / 11-11-2017 |
Basıldığı Ülke | |
Basıldığı Şehir |