Yazarlar |
Levent TAŞ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın konusu Covid-19 pandemisinin öğretmenlerin yaşamındaki etkileridir. Salgının küresel çapta etkileri olmuştur. İnsan hayatını ve toplumsal yaşamı tehdit etmesi acil önlemleri gerektirmiştir. Pandemiyi engellemeye yönelik sokağa çıkma kısıtlamaları, sosyal mesafe kuralı, maske zorunluluğu, ticarethanelerin kapatılması, yüz yüze eğitimin durdurulması gibi birçok önlem alınmıştır. Bu önlemler toplumsal yaşamda ani değişmelere neden olmuştur. Bütün toplum gibi öğretmenlerin gündelik yaşamı da bu süreçten etkilemiştir. Bu çalışmada pandeminin öğretmenlerin yaşamındaki etkilerini açıklanması amaçlanmaktadır. Bu amaçla risk toplumu ile ilgili teorilerden hareket edilmektedir. Bu görüşler bağlamında Covid-19 pandemisi küresel bir risk olarak kabul edilmiştir. Çalışmada Covid-19 pandemisinin öğretmenlerin yaşamına etkileri risk algısı ve riskin gündelik yaşama etkileri olmak üzere iki kategoride ele alınmaktadır. Risk algısı çerçevesinde öğretmenlerin salgın hakkındaki düşünceleri ve bu düşüncelerdeki farklılıkların ortaya konulması amaçlanmaktadır. Gündelik yaşama etkilerin değerlendirilmesinde ise risklerin öğretmenlerin günlük yaşamlarındaki olumlu ve olumsuz yansımaları incelenmektedir. Araştırmada nicel betimsel araştırma benimsenmiştir. Araştırmanın verileri açık ve kapalı uçlu sorulardan oluşan soru formu ile toplanmıştır. Soru formunun uygulanması google forms aracılığıyla internet üzerinden yapılmıştır. Toplamda 210 katılımcı soru formunu yanıtlamıştır. Ancak 188 katılımcının formu analize dahil edilmiştir. Verilerin analiz edilmesinde SPSS-25 programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin gündelik yaşamlarında olumlu ve olumsuz etkilerinin olduğu görülmüştür. Olumsuz etkiler sosyal ilişkilerin ve sosyalliğin azalması, korku, kaygı ve stresin artması, hareketsizliğe bağlı sağlık sorunları gibi etkilerdir. Buna karşılık olumlu etkiler ise yaşama karşı farkındalığın artması, hobilere vakit ayırma, aile ile daha çok vakit geçirme şeklinde ortaya çıkmıştır. Bu çalışmanın sonuçları Covid-19 pandemisi örneğinde risklerin öğretmenlerin gündelik hayatlarında benlik ve kimlik inşasında etkileri olduğunu göstermektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Avrasya Uluslararası Arastırmalar Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-2610 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 08-2023 |
Cilt No | 11 |
Sayı | 36 |
Sayfalar | 145 / 171 |
Doi Numarası | 10.33692/avrasyad.1268050 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.33692/avrasyad.1268050 |