Yazarlar |
Prof. Dr. Kubilay KOLUKIRIK
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Türk Din Mûsıkîsi formlarının bireylere öğretilmesi ve sonraki nesillere aktarılmasıönemli bir konudur. Toplumu oluşturan bireylerin dinî duygu ve düşünceleriningeliştirilmesi, toplumun birlik ve bütünlüğünün pekişmesinde önemli rol oynayan dinolgusunun işlevselliğini sürdürmesi bakımından önem arz etmektedir. Günümüzde TürkDin Mûsıkîsi formlarının önemli kısmı unutulmaya yüz tutmuş ve bu alanda eser besteleyenbestekârlar azalmıştır. Bu bağlamda Türk toplumunda geleneksel müzik kültürününtaşıyıcıları olan bestekârların ve eserlerinin araştırılarak tespit edilmesi gereklilik arzetmektedir. Türk Din Musikisinin giderek sosyal işlevinin azalması bizi bu çalışmaya sevketmiştir. Eser notaları bilgisayar nota yazım programıyla (Musokur) notaya alınmıştır.Çalışmamızın evrenini Gaziantepli şair ve bestekâr Davut Şahan’ın bestelemiş olduğuotuz üç eser, örneklemini ise bu eserler içerisinden beş farklı makamda bestelenmiş beşilahi oluşturmaktadır. Çalışmada Doküman Analizi yöntemi kullanılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | bülent ecevit üniversitesi ilahiyat fakültesi dergisi |
Dergi ISSN | 2148-9750 |
Dergi Tarandığı Indeksler | asos |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 11-2017 |
Cilt No | 4 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 73 / 90 |