img
Evaluation of the Current School-Parent Association Policy in Two Public Primary Schools      
Yazarlar
Başak Çalık
İstanbul Medeniyet Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Koray KILIÇ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Hanife Akar
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışma, Okul-Aile Birliği Yönetmeliği işleyişinin paydaşlar tarafından nasıl algılandığını anlamaya yönelik temellendirilmiş bir durum çalışmasıdır. Analiz birimi olarak Ankara’nın bir ilçesindeki iki devlet okulundaki Okul-Aile Birlikleri seçilmiştir. Veriler, öğretmen, veli, okul yöneticileri ile yarı-yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Tümevarım içerik analizi sonucunda dört ana tema ortaya çıkmaktadır. Bunlar; 1) okul profili; 2) hesap verilebilirlik; 3) okul aile birliklerinin görevleri 4) ve sorun ve önerilerdir. Araştırma bulguları, Okul-Aile Birliklerinin özellikle başta finansal girdilere dönük çalışmalarda bulunmakla beraber, program ve program dışı etkinliklerin niteliğini geliştirme çabaları açısından katkı sağlamaktadırlar. Uygulamada, paydaşların beklentileri ve Okul-Aile Birliği işleyişi arasında dikkati çeken farklar bulunmuştur. Sonuç olarak, Okul-Aile Birliği destek sistemlerinin okula özgü mikro politikalarla uygulanması önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ilkogretim Online
Dergi ISSN 1305-3515
Dergi Tarandığı Indeksler H. W. Wilson
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 01-2019
Cilt No 8
Sayı 1
Sayfalar 1 / 19
Doi Numarası 10.17051/ilkonline.2019.527140
Makale Linki http://ilkogretim-online.org.tr/index.php/io
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Evaluation of the Current School-Parent Association Policy in Two Public Primary Schools

Paylaş