Yazarlar |
Başak Çalık
İstanbul Medeniyet Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Koray KILIÇ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Hanife Akar
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışma, Okul-Aile Birliği Yönetmeliği işleyişinin paydaşlar tarafından nasıl algılandığını anlamaya yönelik temellendirilmiş bir durum çalışmasıdır. Analiz birimi olarak Ankara’nın bir ilçesindeki iki devlet okulundaki Okul-Aile Birlikleri seçilmiştir. Veriler, öğretmen, veli, okul yöneticileri ile yarı-yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Tümevarım içerik analizi sonucunda dört ana tema ortaya çıkmaktadır. Bunlar; 1) okul profili; 2) hesap verilebilirlik; 3) okul aile birliklerinin görevleri 4) ve sorun ve önerilerdir. Araştırma bulguları, Okul-Aile Birliklerinin özellikle başta finansal girdilere dönük çalışmalarda bulunmakla beraber, program ve program dışı etkinliklerin niteliğini geliştirme çabaları açısından katkı sağlamaktadırlar. Uygulamada, paydaşların beklentileri ve Okul-Aile Birliği işleyişi arasında dikkati çeken farklar bulunmuştur. Sonuç olarak, Okul-Aile Birliği destek sistemlerinin okula özgü mikro politikalarla uygulanması önerilmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | SCOPUS dergilerinde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ilkogretim Online |
Dergi ISSN | 1305-3515 |
Dergi Tarandığı Indeksler | H. W. Wilson |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 01-2019 |
Cilt No | 8 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 1 / 19 |
Doi Numarası | 10.17051/ilkonline.2019.527140 |
Makale Linki | http://ilkogretim-online.org.tr/index.php/io |