Yazarlar (2) |
![]() Cumhuriyet Üniversitesi, Türkiye |
![]() Cumhuriyet Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
McGuire (1989) okul büyüklüğünün, öğrenci başarısı ve eğitim kalitesinde ölçülebilir bir fark oluşturup oluşturmadığı konusunu tartışmalı bir konu olarak ele almıştır. Nitekim okul büyüklüğü ile başarı arasındaki ilişkinin incelendiği okul büyüklüğü ile akademik başarı arasında pozitif ilişki bulunan ve negatif ilişki bulunan araştırma sonuçlarına ulaşmak mümkündür (Bradley, 2004). Okul büyüklüğü ve öğrenci başarısı arasındaki ilişkinin incelendiği araştırma sonuçlarındaki tutarsızlıklar okul büyüklüğü ile ilişkili olan aracı değişkenlerin başarı üzerindeki etkisine işaret etmektedir. Bu kapsamda yapılan incelemeler sonucunda öğretmen-öğrenci oranı, okuldaki eğitim kaynaklarının niteliği ve okulun bulunduğu yerleşim yerinin büyüklüğü okul büyüklünün ile öğrenci başarısı arasındaki ilişkide aracılık etkisi olan önemli değişkenler olduğu görülmüştür.Bu araştırmanın amacı okul büyüklüğü ile matematik başarısı arasındaki ilişkide öğretmen/öğrenci oranı, okuldaki eğitim kaynaklarının niteliği ve okulun bulunduğu yerleşim yerinin büyüklüğünün aracılık etkisinin incelenmesidir. Bu temel amaç çerçevesinde ilgili değişkenlerin aracılık etkisinin incelenmesi için PISA 2012 Türkiye verileri kullanılmıştır. Araştırma kapsamında kurulan aracılık modellerindeki katsayıların hesaplanması için basit doğrusal regresyon modeli ve hiyerarşik lineer modellerden ortalamaların çıktı olduğu regresyon modeli kullanılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
Bildiri Alt Türü | Özet Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Ulusal Kongre/Sempozyum) |
Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Ulusal Kongre/Sempozyum |
Bildiri Dili | Türkçe |
Kongre Adı | 4. ULUSAL EĞİTİMDE VE PSİKOLOJİDE ÖLÇMEVE DEĞERLENDİRME KONGRESİ |
Kongre Tarihi | 09-06-2014 / 13-06-2014 |
Basıldığı Ülke | Türkiye |
Basıldığı Şehir |