img
Öğretim Elemanlarının Sınıf Yönetim Modellerine İlişkin Öğrenci Algısı Ölçeğinin Geçerlik Güvenirlik Çalışması.      
Yazarlar
Celal Teyyar Uğurlu
Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, Türkiye
Ebru Bozpolat
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Türkiye
Hatice Gonca Usta
Türkiye
 Ahmet Salih ŞİMŞEK Ahmet Salih ŞİMŞEK
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı; üniversite öğrencilerinin öğretim elemanlarının sınıf yönetimi becerilerine ilişkin algılarını ortaya koymak için geçerliği ve güvenirliği kanıtlanmış bir ölçme aracının geliştirilmesidir. Bu amaçla, aşamalı örnekleme yöntemiyle Cumhuriyet Üniversitesinde farklı fakültelerde yer alan öğrenciler tesadüfi örnekleme yönteminden yararlanılarak belirlenmiştir. Araştırma kapsamında toplam 850 öğrenciye veri toplama aracı uygulanmış, ancak toplanan ölçeklerden eksik doldurulanlar çıkarılarak 814 öğrenciye ulaşılmıştır. Ölçek geliştirme sürecinde ön uygulama için oluşturulan formla, 145 üniversite öğrencisi üzerinden elde edilen veriler analiz edilmiştir. Ön uygulama ile elde edilen verilere AFA yapılmış ve öncelikle maddelerin faktör yükleri dikkate alınmıştır. Böylece, esas uygulama 29 madde ve üç bileşenli bir yapı ile gerçekleştirilmiştir. Esas uygulamadan elde edilen verilere AFA ve DFA yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda ölçek 24 madde ve üç bileşenden oluşan bir yapı olarak son halini almıştır. Ölçek geliştirmeye ilişkin tüm bulgular birlikte değerlendirildiğinde SYBAÖ’nin öğretim elemanlarının sınıf yönetim becerilerini ölçmede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğu söylenebilir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
Dergi ISSN 1304-0278
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2021
Cilt No 20
Sayı 79
Sayfalar 1048 / 1059
Doi Numarası 10.17755/esosder.762724
Makale Linki https://doi.org/10.17755/esosder.762724