img
img
Üniversite Öğrencilerinin Devamsızlık Eğilimleri: Lojistik Yordayıcılık    
Yazarlar (3)
Celal Teyyar Uğurlu
Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, Türkiye
Hatice Gonca Usta
Türkiye
Doç. Dr. Ahmet Salih ŞİMŞEK Doç. Dr. Ahmet Salih ŞİMŞEK
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmanın amacı; devamsızlığa ilişkin nedenleri cinsiyet, sınıf düzeyi, fakülte gibi değişkenler açısından irdelemek ve aralarındaki yordayıcılığı test etmektir. Araştırmanın modeli ilişkisel tarama modelindedir. Bu çalışmada kullanılacak ilişkisel model lojistik regrasyondur. Araştırmanın çalışma grubu Cumhuriyet Üniversitesi’nde öğrenim gören 548 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Devamsızlık Eğilimi Ölçeği”(DEÖ) kullanılmıştır. Bulgulara göre öğrencilerin genel not ortalaması, haftalık ders saatleri, haftalık devamsızlık saatleri düzeyleri devamsızlık eğilimleri üzerinde manidar olduğu ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin genel ortalamaları devamsızlık eğilimlerini düşürürken not ortalamalarının yükselmesi öğrencilerin derslerine olan ilgilerinin arttığını göstermektedir. Öğrencilerin bir haftalık ders saatindeki bir birimlik artış devama ilişkin eğilimlerini de artırmaktadır. Öğrencilerin okuldaki haftalık ders saatlerinin artması devamsızlık davranışlarını azaltarak öğrencilerin derslere daha fazla devam etmelerini sağladığı görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 03-2018
Cilt No 26
Sayı 2
Sayfalar 345 / 354
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/31580/389778
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 10

Paylaş