Bu araştırmada, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesinin farklı fakülte/yüksekokullarında okuyan öğrencilerin tükenmişlik ve yaşam doyumu durumlarınınbazı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma 2016-2017 EğitimÖğretim Yılı Güz döneminde Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Fen EdebiyatFakültesi, Eğitim Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Ziraat Fakültesi,Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu, Sağlık Yüksekokulu, Beden Eğitimive Spor Yüksekokulunun birinci ve dördüncü sınıfında okumakta olan öğrenciler ilegerçekleştirilmiştir. Çalışmada araştırmacılar tarafından geliştirilen Kişisel BilgiFormu, Tükenmişlik durumu için ilk olarak Schaufeli, Martinez, Marques-Pinto,Salnova ve Bakker (2002) tarafından geliştirilen; Çapri, Gündüz ve Gökçakan(2011) tarafından Türkçeye uyarlanan Maslach Tükenmişlik Ölçeği- Öğrenci Formu(MTÖ-ÖF); Yaşam Doyumu durumu için Diener, Emmons, Larsen ve Griffin(1983) tarafından geliştirilmiş, Türkçe geçerlilik ve güvenirlik çalışması Köker(1991) tarafından yapılmış Yaşam Doyumu Ölçeği (YDÖ) kullanılmıştır. Üniversiteöğrencilerinin, cinsiyet, doğum tarihi, sınıf, okuduğu fakülte/yüksekokul, mezunolunan lise türü, aylık gelir, sigara kullanma durumu, matematikte hissedilen seviye,etkinliklere katılma durumu ve haftalık ders saati yükü değişkenleri ile tükenmişlikdurumları; cinsiyet, sınıf, kardeş sayısı, aylık gelir, sigara kullanma durumu,matematikte hissedilen seviye, doğup büyüdüğü yer ve etkinliklere katılma durumudeğişkenleri ile yaşam doyumu durumu arasında istatistiksel olarak anlamlıfarklılıklar bulunmuştur. |