img
img
Öğrenci ve Öğretim Elemanlarının Öğretim Yöntem ve Tekniklerine İlişkin Görüşleri Nitel Bir Araştırma    
Yazarlar (4)
Ebru Bozpolat
Cumhuriyet Üniversitesi, Türkiye
Celal Teyyar Uğurlu
Cumhuriyet Üniversitesi, Türkiye
Hatice Gonca Usta
Cumhuriyet Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Ahmet Salih ŞİMŞEK Doç. Dr. Ahmet Salih ŞİMŞEK
Cumhuriyet Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmanın amacı, öğrenci ve öğretim elemanlarının sınıf yönetimi modelleri, öğretim yöntem ve teknikleri, ölçme ve değerlendirme yöntemleri farkındalık düzeylerinin ve yükseköğretimde hangilerinin yaygın olarak kullanıldıklarının belirlenmesidir. Bu araştırmada nicel araştırma modellerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma grubu, 2014-2015 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Cumhuriyet Üniversitesi’nde öğrenim gören 89 öğrenci ve aynı üniversitede görev yapan 32 öğretim elemanlarından oluşmaktadır. Araştırma kapsamında toplanan öğrenci ve öğretim elemanı görüşlerine ilişkin elde edilen bulgular; sınıf yönetimi, öğretim yöntem ve teknikleri, ölçme ve değerlendirme yöntemleri olmak üzere üç alt başlıkta sunulmuştur. Araştırma sonucunda; öğrencilerin ve öğretim elemanlarının sınıf yönetimi modelleri, öğretim yöntem ve teknikleri, ölçme ve değerlendirme yöntemleri farkındalık düzeylerinin birbirine benzer olduğu görülmüştür. Bununla birlikte öğretim elemanlarının farkındalık düzeyinin üç boyutta da öğrencilerden daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Araştırma kapsamında yaygın olarak kullanılan sınıf yönetimi modellerinin, öğretim yöntem ve tekniklerinin, ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin hangileri olduğu incelenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1305-0060
Dergi Tarandığı Indeksler SOBİAD
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2016
Sayı 27
Sayfalar 83 / 83
Doi Numarası 10.14582/DUZGEF.690
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/zgefd/issue/47933/606363