Yazarlar (1) |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Romantizm akımı ile birlikte şiire giren tabiat ve düş imgeleri, Tanzimat’tan sonra şairlerimizi etkilemeye başlar. Tabiatı ve düşü şiirlerinde çok sık bir şekilde kullanan Abdülhak Hamid Tarhan, 1887 yılında yazdığı “Hacle” ile birlikte şiir konusunda yeni bir ufuk açar. Çünkü “Hacle” şiiri “Makber” şiirinin kardeşi gibi görünse de tamamen hayali, şairin tabiriyle efsanevi bir şiirdir. Bu şiirde Hamid, yeni aşkını, evlenme arzusunu, eski aşkının kendisini rahatsız eden hayallerini, tabiatı, ölümü ve düşü bir arada vererek farklı imgeler yaratmayı başarır. Şiirde kullanılan imgelerin çokluğu bir şenlik havası yaratarak imgelerin karnavallaşmasına yol açar. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | the Journal of Academic Social Sciences |
Dergi ISSN | 2148-2489 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Sobiad, CiteFactor, Index Copernicus, Asos, SIS, DRJI |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 09-2015 |
Cilt No | 17 |
Sayı | 17 |
Sayfalar | 118 / 118 |
Doi Numarası | 10.16992/ASOS.817 |
Makale Linki | http://www.asosjournal.com/DergiTamDetay.aspx?ID=817 |