Yazarlar (3) |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Sınıf öğretmenlerinin mesleğe yabancılaşma düzeyleri ile bunu etkileyen değişkenleri belirlenmek amacıyla yapılan bu çalışma, betimsel-ilişkisel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya yansız örnekleme yoluyla toplam 340 sınıf öğretmeni katılmıştır. Araştırma sonucunda, sınıf öğretmenlerinin işe yabancılaşma düzeylerinin genel olarak orta düzeyde olduğu, en fazla kuralsızlık, en az sosyal uzaklık boyutunda yabancılaşma yaşadıkları ortaya çıkmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, sınıf öğretmenlerinin yabancılaşmasına etki eden faktörler, genel olarak, sosyodemografik özellikler ve çalışılan okul ortamına ilişkin özelliklerden kaynaklanmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin medeni durumları, yabancılaşmanın kuralsızlık ve sosyal uzaklık alt boyutlarında anlamlı fark yarattığı görülmüştür. Öte yandan mezun olunan lisans programı ve görev yapılan okulun eğitim öğretim açısından yeterliği, mesleki yabancılaşma açısından anlamlı şekilde farklılık yaratmaktadır. Son olarak, çalışılan okul ortamının sınıf öğretmenlerinin mesleki yabancılaşma düzeylerinde hem genel yabancılaşma, hem de yabancılaşmanın tüm alt boyutlarında anlamlı şekilde farklılaştığı görülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi |
Dergi ISSN | 2146-5266 |
Dergi Tarandığı Indeksler | DOAJ (Directory of Open Access Journals) |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2012 |
Cilt No | 2 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 53 / 72 |
Makale Linki | https://www.eduscires.com/articles/occupational-alienation-in-primary-education-class-teachers.pdf |