img
Ortaöğretim kimya dersi öğretim programının uygulama süreciningerçekleştirilmesinde 1992’den beri uygulanan ortaöğretim kimya müfredat programınınuygunluğu konusunda öğretmen görüşleri   
Yazarlar
Prof. Dr. Abdullah AYDIN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmada, 1992’den beri uygulamaya konulan ortaöğretim kimya dersi öğretim programının, kimya dersi öğretim programının uygulama sürecini gerçekleştirme boyutunda uygunluğu, programı uygulayan öğretmenlerin görüşlerine bağlı olarak incelendi. Araştırma, Türkiye’den rastgele seçilen Adana, Ankara, Antalya, Balıkesir, Bolu, Denizli, Erzurum, Eskşehir, Gaziantep, Mersin, İstanbul, İzmir, İzmit, Malatya, Niğde, Şanlıurfa, Siirt, Tokat, Trabzon, Zonguldak, Van il merkezlerinde bulunan rastgele seçilen 21 ortaöğretim okulunda lise 1. ,2. ,3. sınıf kimya dersini okutan 50 kimya zümre başkanına anket uygulanarak gerçekleştirildi. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde istatistik yöntemde kullanılan yüzde, frekans ve aritmetik ortalamadan yararlanarak analiz yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin ortaöğretim kimya dersi öğretim programının uygulama sürecinin gerçekleştirilmesinde 1992’den beri uygulanan ortaöğretim kimya müfredat programını uygun bulmadıkları belirlendi.
Anahtar Kelimeler
kimya dersi,öğretmen görüşleri,öğretim programı,müfredat değerlendirme,yeniden yapılanma,ilk öğretim ikinci kademe,yeniden geliştirme
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2147-1037
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCOhost
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2007
Cilt No 8
Sayı 1
Sayfalar 223 / 233
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 5

Paylaş