Yazarlar |
Abdullah AYDIN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Ülkeler arasındaki ekonomik üstünlük fen ve teknolojideki üstünlükle sağlanmaktadır. Fen ve onun bir dalı olan kimya konularını anlama ve ilgi duyma bu üstünlüğü sağlamada önemli etkenlerden biridir. Bu nedenle fen bilimleri eğitiminin kalitesini artırmak gerekmektedir. Bu kalitenin artırılması için müfredat programlarının iyileştirilmesi, iyileştirilen bu müfredatları etkili bir şekilde yürütecek imkanların okullara sağlanması ve uygun öğretim yöntemlerinin geliştirilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada çeşitli ülkelerin orta öğretim kimya derslerinin müfredatları karşılaştırılmalı olarak incelenmiş, bu ülkelerle müfredatımızı karşılaştırarak ülkemizin sosyal ve politik değerlerini yansıtan kimya müfredatının temelleri ortaya konmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ahi Evran Üniversitesi Kırehir Eitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-1037 |
Dergi Tarandığı Indeksler | EBSCO |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2006 |
Cilt No | 7 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 199 / 205 |