img
img
Uzaktan Öğretim Yönetim Sistemi ve Güvenli Ölçme Uygulaması Seçme: Sistematik Bir İnceleme   
Yazarlar (2)
Doç. Dr. İsa BAHAT Doç. Dr. İsa BAHAT
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Metin IŞIK Doç. Dr. Metin IŞIK
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Covid-19 salgını, tüm dünyada ve ülkemizde yaşam pratiklerini değiştirmiştir. Bu değişim aynı zamanda eğitim-öğretim ortamlarını da etkilemiş, yüz yüze eğitime ara verilerek uzaktan eğitime geçilmiştir. Beklenmedik bir şekilde ortaya çıkan bu durum eğitim kurumlarında da hızlı bir değişimi zorunlu hale getirmiştir. Yükseköğretim kurumları da bu değişimden etkilenmiştir. Birçok üniversite hazırlıksız yakalandığı bu sorunu kendi öz kaynakları ile çözüme kavuşturmaya çalışırken, diğerleri ise hizmet satın alma ya da kiralama ile bu süreci işletmektedir. Yükseköğretim Kurulu’nun yaptığı açıklamalarda Covid-19 salgını bittikten sonra da uzaktan eğitimin yükseköğretimin bir parçası olarak kalacağını ve eğitim-öğretimde uygulanmaya devam edeceğini ifade etmiştir. Bu araştırmayla amaç, yükseköğretim kurumlarının uzaktan eğitimde kullanacakları çevrimiçi uygulamaları (Öğrenme yönetim sistemi, uzaktan güvenli ölçme uygulamaları) belirlenen ölçütlere göre karşılaştırmak ve yükseköğretim kurumlarının gereksinimlerine yanıt verecek sistematik bir çözüm önerisinde bulunmaktır. Bu amaç doğrultusunda dünyada ve Türkiye’de en fazla kullanılan öğrenme yönetim sistemleri yükseköğretim kurumlarının web siteleri ziyaret edilerek belirlenmiş ve öne çıkan uygulamalar özellikleriyle karşılaştırılarak inceleme sonuçları sunulmuştur. Aynı şekilde dünyada ve Türkiye’de kullanılan uzaktan güvenli çevrimiçi ölçme uygulamaları da belirlenerek sistematik bir şekilde raporlanmıştır. Çalışmanın teorik bölümde ise uzaktan eğitim, Türkiye’de ve dünyada uzaktan eğitim, uzaktan eğitimde kullanılan çevrimiçi araçlar-Öğrenme yönetim sistemleri, öğrenme yönetim …
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı 5. Uluslararası Yükseköğretim Çalışmaları Konferansı
Kongre Tarihi 14-10-2021 / 16-10-2021
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir İstanbul
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 1

Paylaş