Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Metin IŞIK
Türkiye |
İsa BAHAT
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı, Korona virüs (Covid 19) salgını sürecinde teknoloji bağlamında eğitime erişimde öğrencilerin yaşadıkları sorunların ve çözüm önerilerinin belirlenmesidir. Bu çalışma nicel araştırma yöntemini esas alan, tarama desenli bir araştırmadır. Bu araştırmanın örneklemini, İstanbul ili Beylikdüzü ilçesindeki bir ilkokul, Büyükçekmece ilçesindeki bir Anadolu lisesi ve Kırşehir ili Kaman ilçesindeki bir imam hatip ortaokulunda çocuğu öğrenci olan 558 veli oluşturmaktadır. Verilerin toplanması için oluşturulan çevrimiçi form 2020-2021 eğitim öğretim yılı güz döneminde uygulanmıştır. Hazırlanan çevrimiçi ankette öğrencilerin eğitime erişim olanakları; ailelerinin sosyo-ekonomik düzeyi, eğitim seviyesi ve ekonomik yeterlikleri, eğitim teknolojileri ve internet olanaklarını belirlemeye yönelik sorular yer almıştır. Koronavirüs salgın sürecinden başta öğrenciler olmak üzere eğitim sisteminin paydaşları öğretmenler, yöneticiler ve veliler de etkilenmiştir. Eğitimin uzaktan gerçekleştirildiği bu süreçte öğrencilerin somut öğrenmeyi deneyimleyememeleri nedeniyle eğitime erişimin önemi daha görünür hale gelmiştir. Özellikle eğitim teknolojilerine sahip olabilme açısından fırsat eşitliği bağlamında eğitim sistemindeki sorunlar daha belirginleşmiştir. Uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerin eğitime eşit erişimlerini sağlayacak olanakların sunulmasına yönelik gerekli düzenlemelerin yapılması ve gereksinimlerini karşılamak için önlemlerin alınması salgının geleceğe yönelik olumsuz etkilerini azaltacaktır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
Dergi ISSN | 2149-0767 |
Dergi Tarandığı Indeksler | |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 07-2021 |
Cilt No | 7 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 498 / 517 |
Doi Numarası | 10.31592/aeusbed.908232 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1679155 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 5 |
Google Scholar | 20 |