Yazarlar (4) |
![]() Türkiye |
![]() Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Amaç Spor Bilimleri Fakültesi Özel Yetenek Sınavına (ÖYS) katılan sporcu-öğrencilerin zihinsel dayanıklılık düzeyleri ile parkur performansları arasındaki ilişkiyi ortaya koymak ve zihinsel dayanıklılığı cinsiyet, yaş, spor yılı ve başvurulan bölüm değişkenlerine göre incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Materyal ve Metot Araştırma betimsel (tarama) ve ilişkisel (korelasyonel, nedensel karşılaştırma) deseniyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi (KAEÜ) Spor Bilimleri Fakültesi ÖYS ye katılan, tesadüfi örnekleme yöntemine göre belirlenmiş 18-25 yaş aralığında 494 sporcu-öğrenci (nKadın=107; nErkek=387) oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Sporda Zihinsel Dayanıklılık Envanteri (SZDE), kişisel bilgi formu ve ÖYS koordinasyon parkuru skorları kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde korelasyon analizi, bağımsız örneklemlerde t-testi ve tek yönlü varyans analizinden yararlanılmıştır. Bulgular Analiz sonuçlarına göre katılımcıların ÖYS parkur skorlarıyla Sporda Zihinsel Dayanıklılık Envanteri (SZDE) güven alt boyutu arasında negatif yönlü anlamlı ilişki bulunmuş, SZDE total ve diğer alt boyutlar arasında anlamlı ilişki saptanmamıştır. Bunun yanında erkek sporcu-öğrencilerin kadın sporcu-öğrencilere nazaran SZDE total ve alt boyut ortalama puanlarının anlamlı düzeyde yüksek olduğu görülmüştür. Katılımcıların SZDE total ve alt boyut ortalama puanları ile yaşları arasında anlamlı ilişki saptanmamıştır. Bununla birlikte sporcu-öğrencilerin spor yaşıyla SZDE total, güven ve devamlılık alt boyutları arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler bulunmuş … |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi |
Dergi ISSN | 2667-5463 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2022 |
Cilt No | 5 |
Sayı | 4 |
Sayfalar | 858 / 870 |