img
img
Türkiye ve Singapur Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programlarında Bulunan “Çözeltiler” Ünitesindeki Kazanımların Benzerlik Yönünden Karşılaştırılması     
Yazarlar (2)
Burak Çiftçi
Karabük Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Abdullah AYDIN Prof. Dr. Abdullah AYDIN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu çalışmada, Türkiye ve Etiyopya Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programlarında bulunan “Çözeltiler” ünitesindeki kazanımların ima, ifade, vurgu benzerlikleri yönünden karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu amaç kapsamında karşılaştırmalı eğitim alanlarında kullanılan Problem Çözme ve Tanımlayıcı yaklaşımlar kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında konuyla ilgilikişi ve kurumlarca hazırlanan yazılı kaynaklardan yararlanılmıştır. Veri toplama aracı olarakdoküman tekniğinden faydalanılmıştır. Verilerin analizinde ise doküman analizi kullanılmıştır. Bu analizler vurgu, ifade, ima yönünden yapılmıştır. Bu yönden karşılaştırılan her bir kazanım, bu alanın uzmanı 4 kimya öğretmeni tarafından kontrol edilerek güvenirlilik hesaplaması yapılmış ve güvenilirlik yüzdesi % 75 olarak bulunmuştur. Adı geçen programlardaki kazanımların vurgu ve ifade yönünden benzer olmadıkları, ima yönünden benzer oldukları tespit edilmiştir. Bu incelemeler ışığında elde edilen bulguların diğer gelişmekte olan ülkelerin programlarıdizaynedilirkenprogram geliştiricileri tarafından kullanabilecekleri önerilebilir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Türkiye Kimya Derneği Dergisi, Kısım C: Kimya Eğitimi
Dergi ISSN 2459-1734
Dergi Tarandığı Indeksler DOAJ
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 09-2020
Cilt No 5
Sayı 2
Sayfalar 205 / 222
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/jotcsc/issue/57027/788574
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 4

Paylaş