img
Eğitim Tarihi Araştırmalarında Yöntem Sorunu       
Yazarlar
Prof. Dr. Hüseyin ŞİMŞEK
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın temel amacı, Eğitim tarihi araştırmalarına ilişkin yöntem sorununa dikkat çekmektir. Yöntem, bilimsel araştırmalar için izlenmesi gereken yoldur. Sosyal bilimler araştırmaları arasında yer alan ve Tarih araştırmalarının bir alt dalı olarak kabul edilen Eğitim Tarihi araştırmaları bir başka yönüyle nitel araştırmalar kısmında değerlendirilmektedir. Araştıra iki ana kısımdan oluşmaktadır. Birincisi Tarih ve Eğitim Tarihi araştırmalarına ilişkin kuramsal bilgiler, ikinci kısımda ise Eğitim tarihi araştırmalarında kullanılabilecek nitel yönteme ve eğitim tarihi araştırmalarının temel kaynaklarına ilişkin bilgiler yer almaktadır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1304-7639
Dergi Tarandığı Indeksler Ulakbim
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2009
Cilt No 42
Sayı 1
Sayfalar 33 / 51
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 32
Google Scholar 60
Google Scholar 139

Paylaş