img
Yeni ilköğretim 1 5 Sınıflar Programının Algılanma ve Benimsenmesi Düzeyi      
Yazarlar
 Hüseyin ŞİMŞEK Hüseyin ŞİMŞEK
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Abdullah Adıgüzel
Düzce Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı, yeni ilköğretim programının okul müdürleri ve sınıf öğretmenleritarafından algılanma ve benimsenme düzeyini belirlemektir. Şanlıurfa il merkezindeki 58ilköğretim okulu müdürü ve 395 sınıf öğretmenine uygulanan anket yoluyla elde edilen verileranaliz edilerek yorumlanmıştır. Araştırma bulguları, okul müdürleri ve sınıf öğretmenlerinin, yeniilköğretim programının tüm boyutlarını yeterli düzeyinde benimsediklerini göstermiştir.Katılımcıların en yüksek düzeyde benimsedikleri boyut, programın kazanımlar ve öğretme- öğrenme süreci boyutlarıdır. Okul müdürleri ve sınıf öğretmenleri tarafından algılanma vebenimsenme düzeyi en düşük olan program öğesi ise değerlendirme boyutu olmuştur. Okulmüdürleri, programın dört boyutuna ilişkin görüşlerinde de öğretmenlere oranla daha yüksekdüzeyde katılım göstermişlerdir. Öğretmenlerin yeni ilköğretim programı hakkındabilgilendirilmeleri, programı algılama ve benimseme düzeylerini yükseltmiştir. Katılımcılarıngörüşlerine göre, yeni ilköğretim programının benimsenme düzeyi bakımından okul müdürleri ilksırada yer almaktadır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1300-2899
Dergi Tarandığı Indeksler Eğitim Bilimleri
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2010
Cilt No 11
Sayı 2
Sayfalar 207 / 228
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 2
Google Scholar 9

Paylaş