Yazarlar |
Hüseyin ŞİMŞEK
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Katıtaş Sevda
|
Özet |
Bu araştırma, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin okula yabancılaşma düzeylerinibelirlemek ve yabancılaşmaya yol açan etkenleri ortaya koyabilmek amacıyla yapılmıştır.Betimsel tarama modelinde gerçekleştirilen araştırmanın verileri, 2011 -2012 öğretimyılında Şanlıurfa ili Merkezi ile Şanlıurfaya bağlı Bozova, Siverek, Suruç, Birecik,Harran ve Viranşehir ilçelerinde bulunan ilköğretim okullarının ikinci kademesindeöğrenim görmekte olan 621 öğrenciden elde edilmiştir. Araştırma bulguları, öğrencileringenel olarak düşük düzeyde okula yabancılaşma yaşadıklarını ortaya koymuştur.Araştırmada ayrıca, öğrencilerin en yüksek düzeyde güçsüzlük alt boyutunda, en düşükdüzeyde kuralsızlık alt boyutunda yabancılaşma yaşadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Öteyandan, öğrencilerin okula yabancılaşma düzeylerinin cinsiyet, bir işte çalışma durumu,şiddet eğ ilimi, ailede konuşulan dil, ailenin ekonomik durumu, aile baskısı, idarec i veöğretmenlerden memnuniyet ve yakın arkadaşların okul başarı düzeyi değişkenlerine göreistatistiksel olarak anlamlı farklılıklar gösterdiği bulunmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1512014 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Ulakbim |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2014 |
Cilt No | 15 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 81 / 99 |
Makale Linki | http://kefad.ahievran.edu.tr/arsiv/151.html |