img
İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinde Okula Yabancılaşmanın Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi Şanlıurfa İli Örneği     
Yazarlar
 Hüseyin ŞİMŞEK Hüseyin ŞİMŞEK
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Katıtaş Sevda
Özet
Bu araştırma, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin okula yabancılaşma düzeylerinibelirlemek ve yabancılaşmaya yol açan etkenleri ortaya koyabilmek amacıyla yapılmıştır.Betimsel tarama modelinde gerçekleştirilen araştırmanın verileri, 2011 -2012 öğretimyılında Şanlıurfa ili Merkezi ile Şanlıurfaya bağlı Bozova, Siverek, Suruç, Birecik,Harran ve Viranşehir ilçelerinde bulunan ilköğretim okullarının ikinci kademesindeöğrenim görmekte olan 621 öğrenciden elde edilmiştir. Araştırma bulguları, öğrencileringenel olarak düşük düzeyde okula yabancılaşma yaşadıklarını ortaya koymuştur.Araştırmada ayrıca, öğrencilerin en yüksek düzeyde güçsüzlük alt boyutunda, en düşükdüzeyde kuralsızlık alt boyutunda yabancılaşma yaşadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Öteyandan, öğrencilerin okula yabancılaşma düzeylerinin cinsiyet, bir işte çalışma durumu,şiddet eğ ilimi, ailede konuşulan dil, ailenin ekonomik durumu, aile baskısı, idarec i veöğretmenlerden memnuniyet ve yakın arkadaşların okul başarı düzeyi değişkenlerine göreistatistiksel olarak anlamlı farklılıklar gösterdiği bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1512014
Dergi Tarandığı Indeksler Ulakbim
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2014
Cilt No 15
Sayı 1
Sayfalar 81 / 99
Makale Linki http://kefad.ahievran.edu.tr/arsiv/151.html
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 12
Google Scholar 42

Paylaş