img
Ailenin Dönüşümü ve Aile Sorumluluğu Bağlamında Etüd Merkezlerini Yeniden Düşünmek      
Yazarlar
Prof. Dr. Hüseyin ŞİMŞEK Prof. Dr. Hüseyin ŞİMŞEK
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Ailenin içinde yer aldığı bağlaşık yapı dikkate alındığında, çocuğun eğitim yaşamında ev, okul ve sosyal çevrenin ortak etkisi söz konusudur. Ancak günümüzde aileler, çocuklarını eğitimlerini desteklemek ve eksiklerini gidermek amacıyla etüt merkezlerine yöneltmektedirler. Etüt merkezlerinin toplumsal işlevlerinin yanında öğrencilere neler kattığı da önemli bir sorudur. Bu sorunun yanıtlanması için mevcut durum betimlenmelidir. Bu araştırma günümüzde giderek yaygınlaşan okul dışı destek kurumları olan etüt merkezlerinin ortaya çıkışını ve eğitsel açıdan işlevini belirlemeye odaklanmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin etüt merkezine başlamalarında etkili olan faktörler, etüt merkezlerinin aile ve öğrenciyi hangi yönlerden etkiledikleri, etüt merkezine devam eden öğrencilerin genel profilleri hakkında bulgular elde edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-881
Dergi Tarandığı Indeksler Ulakbim
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2015
Cilt No 23
Sayı 2
Sayfalar 365 / 384
Makale Linki http://www.kefdergi.com/
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 4
Google Scholar 15
Google Scholar 1

Paylaş