img
Okula Yabancılaşma Ölçeği     
Yazarlar
 Hüseyin ŞİMŞEK Hüseyin ŞİMŞEK
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Celil Abuzar
İbrahim Hüseyin Yeğin
Ahmet Salih Şimşek
Ali Demir
Özet
Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinde okula yabancılaşma algısını belirleyecek bir ölçeğin geliştirilmesidir. Genel tarama modeli kullanılan araştırmanın çalışma grubu, Şanlıurfa, Mardin ve Diyarbakır illerindeki genel ve meslek liselerinde öğrenim gören 850 öğrenciden oluşmaktadır. Ölçeğin hazırlanması sürecinde öncelikle ilgili literatür taranmış ve uzman görüşleri alınarak 40 maddeden oluşan bir havuz oluşturulmuştur. Belirlenen örneklem üzerinde uygulanan ölçek, geçerlilik analizleri sonucunda 20 maddeye düşürülmüştür. Açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi sonucunda, ölçeğin yapı geçerliğini destekler mahiyette faktör yapısının tutarlı olduğu ve öğrencilerin okula yabancılaşma düzeyini tek boyutlu olarak ölçtüğü belirlenmiştir. Ayrıca faktör puanlarının ve ölçek toplam puanının dağılımı incelendiğinde normal dağılımdan manidar şekilde farklı olduğu görülmüştür (p<.05). Güvenirliği için ise Cronbach Alfa, Spearman-Brown ve Guttman Split- Half güvenirlik analizleri yapılarak ölçeğin yüksek derecede güvenirliğe sahip olduğu anlaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ahievran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2147-1037
Dergi Tarandığı Indeksler Ulakbim
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2015
Cilt No 16
Sayı 4
Sayfalar 309 / 322
Makale Linki http://kefad.ahievran.edu.tr/archieve/pdfler/Cilt16Sayi1/ic_kapak_.pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 9
Google Scholar 42

Paylaş