Yazarlar |
Çokyaman Murat
|
Hüseyin ŞİMŞEK
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişim her alanda olduğu gibi eğitim alanında da bir takım yeni arayışlar ortaya çıkarmaktadır. Geleneksel yöntemlerle yürütülen derslerin yerine öğrencilerin daha çok dikkatini çekeceği ve ilgi duyabileceği yeni yöntemler alternatif olarak kullanılmaktadır. Bu çalışmada yeni yöntemlerden bir tanesi olan Eğitsel Dijital Oyunların (EDO) öğrencilerin ders başarısı ve güdülenme düzeylerine etkisi incelenmiştir. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırma deseni olarak ise öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma İç Anadolu Bölgesinde bir devlet okulunda 8. Sınıfta öğrenim gören 62 öğrenci ile yürütülmüştür. Deney ve kontrol gruplarında eşit sayıda (31) öğrenci yer almaktadır. Çalışmada veri toplama araçları olarak başarı testi ve güdülenme ölçeği kullanılmıştır. 5 hafta boyunca devam eden öğretim süreci boyunca deney grubunda EDO kullanılırken kontrol grubunda geleneksel öğretim uygulanmıştır. Öğretim sürecinin başında çalışma gruplarına öntest; bitiminde is sontest uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler bilgisayar ortamına geçirilerek, bir istatistik programında çalışma amaçları doğrultusunda belirlenen bağımsız gruplar t-testi ve eşleştirilmiş gruplar t-testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda EDO’nun öğrencilerin ders başarısı ve güdülenme düzeylerinin artmasında etkili olduğu tespit edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Bolu Abant İzzet Baysal Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2148-4929 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2022 |
Cilt No | 22 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 708 / 722 |
Doi Numarası | 10.17240/aibuefd.2022..-891059 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1617553 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 1 |
Google Scholar | 5 |