img
NURETTİN TOPÇU’YA GÖRE AHLAK VE KARAKTER EĞİTİMİNDE OKULUN VE ÖĞRETMENİN RÖLÜ    
Yazarlar
Cengiz Özmen
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Hüseyin ÖZTÜRK
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Nurettin Topçu, cumhuriyet döneminde yetişmiş, kökleriOsmanlıya dayanan, milli düşünceye inanan ve onu nefsinde bizzatyaşayan Türk düşünürdür. Aydın bir kişiliğe sahip olan Nurettin Topçu,Türk düşünürler arasına öne çıkan isimler arasında yer almaktadır.1939Şubatından itibaren çıkarmaya başladığı Fikir ve Sanatta HareketDergisiyle; Türkiye’de “Hareket Ekolü” oluşturmuş, bir ahlak filozofudur.Nitel desende tasarlanan bu araştırmada doküman analizi yöntemikullanılmıştır. Bu doğrultuda 1939-1953 yılları arasında NurettinTopçu’ya ait Hareket Dergisinde yayınlanan makaleler ve konu ile ilgilidiğer bazı eserler dikkate alınarak, ahlak ve karakter eğitiminde okulundolayısıyla öğretmenin rolü incelenmiştir. Topçu’ya göre günümüzde ençok ihmale uğrayan kalp ve duyguların terbiyesi olan ruh faaliyetidir.Menfaatlere ya da hayatın gerçeklerine uygun olmadığı gerekçesiyleçocukların kalpleri ve ruhları harap ediliyor. Tekniği kutsallaştırıp, çokbilen değil çok iş yapan adam mantığı ile teorik bilimlerin ihmali, toplumumaalesef menfaat hastalığına yakalanmış beton ruhlaradönüştürmektedir. Hayatın gerçekleri bahane edilerek kalp ve ruheğitiminin ihmal edilmesi yüzünden nesillerin durumları acıklı bir halalmaya başladı. Topçu’nun ahlak ve karakter eğitiminden amaçladığı,milletini muasır medeniyet seviyesinin üzerine çıkarmaya çalışan,milliyetçi ve mukaddesatçı, çağdaş medeniyete uygun büyük şahsiyetleriyetiştirmektir. Bu amaca ulaşmak için, eğitimin alacağı yol, şahsiyetçi,ruhçu, milliyetperver olmalıdır. Eğitim, çok ince bir sanata benzer. İnsan ruhunun en ince değerleri işlemek, büyük maharet ve sabır gerektirir.Bu yüzden muallim her şeyden önce insan mimarı olmalıdır. Öte yandanahlak eğitiminde en önemli iş, model olmaktır. Muallim, çocuğa iyi birörnek olamazsa, ahlak eğitiminde başarıyı yakalaması mümkün değildir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Turkish Studies - Social Sciences
Dergi ISSN 2667-5617
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2019
Cilt No 14
Sayı 2
Sayfalar 151 / 165
Doi Numarası 10.7827/TurkishStudies.14639
Makale Linki http://www.turkishstudies.net/DergiTamDetay.aspx?ID=14639
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1
Google Scholar 4
NURETTİN TOPÇU’YA GÖRE AHLAK VE KARAKTER EĞİTİMİNDE OKULUN VE ÖĞRETMENİN RÖLÜ

Paylaş