img
img
7. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabında Kimya Kavramlarına Yönelik Analojilerin Tespiti    
Yazarlar (2)
Zeliha Kıvanç
Prof. Dr. Abdullah AYDIN Prof. Dr. Abdullah AYDIN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu çalışmada 7. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabında yer alan kimya kavramlarına yönelik analojilerin tespit edilerek analojilerin, Analojilerle Öğretim Modeli (Teaching-With-Analogies, TWA) basamaklarına göre uygunluk durumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi yöntemi ile yapılmıştır. Veri kaynağı olarak 2020-2021 eğitim öğretim döneminde Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda öğrencilere ücretsiz dağıtılan 7. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı kullanılmıştır. İfade edilen kavramlara yönelik analojiler ve analojilerin TWA uygunluk durumu iki fen bilimleri uzmanın ortak görüşleri ile belirlenmiştir. Araştırma sonucunda 7. sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabında kimya kavramlarına yönelik 6 analoji (atom ve çekirdeği, Dalton atom modeli, Thomson atom modeli, Rutherford atom modeli, bileşiklerin formülle gösterimi, homojen karışımlar) bulunduğu belirlenmiştir. Belirlenen analojiler, TWA basamaklarına göre incelendiğinde beş analojide TWA’nın ilk dört basamağı uygulanırken beşinci basamak atlanarak son basamağa geçildiği tespit edilmiş, bir analojinin ise TWA basamaklarının tamamına uygun şekilde hazırlandığı anlaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Türkiye Kimya Derneği Dergisi Kısım C: Kimya Eğitimi
Dergi ISSN 2459-1734
Dergi Tarandığı Indeksler DOAJ
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 03-2021
Cilt No 6
Sayı 1
Sayfalar 93 / 106
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/jotcsc/issue/60506/895226
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 2

Paylaş