Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ÜNSAL
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada, Türk muhasebe literatüründe henüz yeni bir alan olan muhasebe etik eğitiminin, muhasebe etik eğitim sistem bileşenleri ile teoriksel ilişkisi kurulmuş olup, bu yapıdan mevcut etik eğitim sistem bileşenlerinde teoriksel ve teknik düzeydeki eksiklikler ortaya çıkarılmıştır. Bunun yanında muhasebe etik eğitiminin gerekçeleri IFAC’ın etik eğitim çerçevesi düzeyinde temellendirilerek, etik eğitiminin sürekli en iyilenmesi ve en yenilenmesi için muhasebe etik yönetiminde anahtar etik kontrol ve denetim değerleri işlenmiştir. Bu bağlamda eğitim öğretimin bir parçası haline gelmiş bazı normalmiş mi görülen uygulamaların, etiksel olmayan yönleri vurgulanarak etiksel davranış kalıplarının öğrenciye yerleştirilmesinde bazı detaylar ortaya konulmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ |
Dergi ISSN | 1302 - 1796 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 10-2009 |
Sayı | 22 |
Sayfalar | 409 / 442 |
Makale Linki | http://dergisosyalbil.selcuk.edu.tr/susbed |