img
MUHASEBE ETİK EĞİTİM SİSTEM BİLEŞENLERİNDE SÜREKLİ ETKİN EĞİTİM    
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ÜNSAL Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ÜNSAL
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmada, Türk muhasebe literatüründe henüz yeni bir alan olan muhasebe etik eğitiminin, muhasebe etik eğitim sistem bileşenleri ile teoriksel ilişkisi kurulmuş olup, bu yapıdan mevcut etik eğitim sistem bileşenlerinde teoriksel ve teknik düzeydeki eksiklikler ortaya çıkarılmıştır. Bunun yanında muhasebe etik eğitiminin gerekçeleri IFAC’ın etik eğitim çerçevesi düzeyinde temellendirilerek, etik eğitiminin sürekli en iyilenmesi ve en yenilenmesi için muhasebe etik yönetiminde anahtar etik kontrol ve denetim değerleri işlenmiştir. Bu bağlamda eğitim öğretimin bir parçası haline gelmiş bazı normalmiş mi görülen uygulamaların, etiksel olmayan yönleri vurgulanarak etiksel davranış kalıplarının öğrenciye yerleştirilmesinde bazı detaylar ortaya konulmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı SELÇUK ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ
Dergi ISSN 1302 - 1796
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 10-2009
Sayı 22
Sayfalar 409 / 442
Makale Linki http://dergisosyalbil.selcuk.edu.tr/susbed
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 5
Google Scholar 43

Paylaş