img
Fen bilgisi öğretmen adaylarının gözünden nükleer enerji     
Yazarlar
 Hüseyin ATEŞ Hüseyin ATEŞ
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Murat Saraçoğlu
Erciyes Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu ç alışmanın amacı; Erciyes Üniversitesi ve Ahi Evran Üniversitesi fen bilgisiöğretmenliği 3. sınıfında okuyan öğretmen adaylarının nükleer enerji ile ilgilid üşüncelerini belirlemektir. A raştırmanın amacına yönelik verileri elde edebilmek içingörüşme türlerinden biri olan yarı yapılandırılmış görüşme tekniğinden yararlanılmıştır.A raştırmanın çalışma grubunu 2012 -2013 eğitim -öğretim yılı güz döneminde Erciyes veAhi Evran Üniversitelerinin eğitim fakültelerinde 3. sınıfta öğrenim gören 10 Fen veTeknoloji öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada öğretmen adaylarının nükleer enerjiile ilgili düşüncelerini öğrenmek adına araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formukullanılmıştır. A daylar nükleer santraller ile ilgili gerekli önlemlerin alınmadığını veçevreye zararlı maddelerin yayıldığını a yrıca ileriye dönük olarak gerekli önlemleralınmadığı takdirde nükleer atıkların yer altı sularına karışacağını ve n ükleer santralkazalarında radyoaktif maddelerin sızacağını düşünmektedir. Bu çalışma ile ilgili olarakilgi çekici başka bir sonuç ise öğretmen adayları nükleer santrallerin yaydıkları radyoaktifatıkların canlılar için tehlike arz ettiğini ve bölgede yaş ayan bebek ve çocuklardakanserlere sebep olduğunu düşünmektedirler .
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2147-1037
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2013
Cilt No 14
Sayı 3
Sayfalar 175 / 193
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 11
Google Scholar 47

Paylaş