Yazarlar |
Hüseyin ATEŞ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Dünyada, küresel ısınma, iklim değişikliği ve kirlilik gibi birçok çevreselsorunla karşı karşıyayız. Ancak, bu sorunların ana sebebi insan davranışlarıdır vegünlük yaşamdaki tüketim davranışının değişmesi, dünyamızın geleceği üzerindebüyük etkiye sahiptir. Bu nedenle geri dönüşüm, yemek, seyahat, satın alma vesürdürülebilir ürünler gibi tüketim alışkanlıklarının değiştirilmesi, insanlarınsürdürülebilir gelecek için yapabileceği davranışların sadece bir parçasıdır. Ekolarak, bireylerin eğitilmesi sürdürülebilir sorunları çözmek adına en etkili yollardanbiridir. Bu araştırmanın amacı fen bilgisi ve sosyal bilgiler öğretmen adaylarınınsürdürülebilir tüketim davranışlarının belirlenmesi ve sürdürülebilirlik kavramınayönelik bilgi düzeylerinin ölçülmesidir. Araştırma sonuçları hem fen bilgisiöğretmen adayı hem de sosyal bilgiler öğretmen adaylarının yeterli düzeydesürdürülebilir davranış gösterdikleri ve yeterli bilgilerinin olduğunu göstermektedir.Araştırma sonuçları fen bilgisi öğretmen adaylarının her anlamda istatistiksel olarakdaha iyi düzeyde olduğunu göstermiştir. Cinsiyet, gelir düzeyi ve sınıf seviyesi gibidemografik değişkenlerin bireylerin davranış ve bilgi düzeyleri üzerinde etkiliçıkmıştır. Son elde edilen bulguda ise, bireylerin sürdürülebilir tüketim davranışlarıile sürdürülebilirlik bilgi düzeyleri arasında pozitif yönde küçük düzeyde ilişki eldeedilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1301-3416 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2018 |
Cilt No | 31 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 507 / 531 |
Doi Numarası | 10.19171/uefad.505608 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.19171/uefad.505608 |