img
Fen bilgisi ve sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sürdürülebilir tüketim davranışlarının ve bilgi düzeylerinin araştırılması     
Yazarlar
Doç. Dr. Hüseyin ATEŞ Doç. Dr. Hüseyin ATEŞ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Dünyada, küresel ısınma, iklim değişikliği ve kirlilik gibi birçok çevreselsorunla karşı karşıyayız. Ancak, bu sorunların ana sebebi insan davranışlarıdır vegünlük yaşamdaki tüketim davranışının değişmesi, dünyamızın geleceği üzerindebüyük etkiye sahiptir. Bu nedenle geri dönüşüm, yemek, seyahat, satın alma vesürdürülebilir ürünler gibi tüketim alışkanlıklarının değiştirilmesi, insanlarınsürdürülebilir gelecek için yapabileceği davranışların sadece bir parçasıdır. Ekolarak, bireylerin eğitilmesi sürdürülebilir sorunları çözmek adına en etkili yollardanbiridir. Bu araştırmanın amacı fen bilgisi ve sosyal bilgiler öğretmen adaylarınınsürdürülebilir tüketim davranışlarının belirlenmesi ve sürdürülebilirlik kavramınayönelik bilgi düzeylerinin ölçülmesidir. Araştırma sonuçları hem fen bilgisiöğretmen adayı hem de sosyal bilgiler öğretmen adaylarının yeterli düzeydesürdürülebilir davranış gösterdikleri ve yeterli bilgilerinin olduğunu göstermektedir.Araştırma sonuçları fen bilgisi öğretmen adaylarının her anlamda istatistiksel olarakdaha iyi düzeyde olduğunu göstermiştir. Cinsiyet, gelir düzeyi ve sınıf seviyesi gibidemografik değişkenlerin bireylerin davranış ve bilgi düzeyleri üzerinde etkiliçıkmıştır. Son elde edilen bulguda ise, bireylerin sürdürülebilir tüketim davranışlarıile sürdürülebilirlik bilgi düzeyleri arasında pozitif yönde küçük düzeyde ilişki eldeedilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1301-3416
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2018
Cilt No 31
Sayı 2
Sayfalar 507 / 531
Doi Numarası 10.19171/uefad.505608
Makale Linki http://dx.doi.org/10.19171/uefad.505608