img
İlköğretimde Yerleşik, Taşımalı ve Yatılı Bölge Okullarında Eğitim ve Bu Eğitimin Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumları Üzerine Etkisi: Yahyalı İlçesi Örneği   
Yazarlar
Sümeyya Gürbey
Ebru Ezberci Çevik
Erciyes Üniversitesi, Türkiye
 Ahmet ŞAHİN Ahmet ŞAHİN
Erciyes Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı yerleşik, taşımalı ve Yatılı İlköğretim Bölge Okulu (YİBO) şeklindeki ilköğretim uygulamaları ile öğrenim gören ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin fen bilimleri dersine yönelik tutumlarını değerlendirmektir. Araştırma nicel araştırma yöntemi kapsamında tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini 2018-2019 eğitim- öğretim döneminde Kayseri ili Yahyalı ilçesinde öğrenim göre toplam 429 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak 25 sorudan oluşan Fene Yönelik Tutum Ölçeği (FYTÖ) kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistiklerden ve çıkarımsal analizlerden yararlanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda farklı ilköğretim uygulamasına dâhil olan öğrencilerin tutum puan ortalamalarında; yerleşik ve YİBO arasında yerleşik lehine, yerleşik ve taşımalı arasında yerleşik lehine ve taşımalı ile YİBO arasında taşımalı lehine anlamlı fark olduğu belirlenmiştir. Çalışmanın sonunda elde edilen bulgular, benzer çalışmaların sonuçları ile karşılaştırılarak tartışılmış ve öneriler sunulmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
Dergi ISSN 1308-8963
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2020
Cilt No 11
Sayı 2
Sayfalar 445 / 459
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1202355
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1

Paylaş