Yazarlar |
Sümeyya Gürbey
|
Ebru Ezberci Çevik
Erciyes Üniversitesi, Türkiye |
Ahmet ŞAHİN
Erciyes Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı yerleşik, taşımalı ve Yatılı İlköğretim Bölge Okulu (YİBO) şeklindeki ilköğretim uygulamaları ile öğrenim gören ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin fen bilimleri dersine yönelik tutumlarını değerlendirmektir. Araştırma nicel araştırma yöntemi kapsamında tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini 2018-2019 eğitim- öğretim döneminde Kayseri ili Yahyalı ilçesinde öğrenim göre toplam 429 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak 25 sorudan oluşan Fene Yönelik Tutum Ölçeği (FYTÖ) kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistiklerden ve çıkarımsal analizlerden yararlanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda farklı ilköğretim uygulamasına dâhil olan öğrencilerin tutum puan ortalamalarında; yerleşik ve YİBO arasında yerleşik lehine, yerleşik ve taşımalı arasında yerleşik lehine ve taşımalı ile YİBO arasında taşımalı lehine anlamlı fark olduğu belirlenmiştir. Çalışmanın sonunda elde edilen bulgular, benzer çalışmaların sonuçları ile karşılaştırılarak tartışılmış ve öneriler sunulmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD) |
Dergi ISSN | 1308-8963 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2020 |
Cilt No | 11 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 445 / 459 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1202355 |