img
The Effects of Online Stress Coping Course on Student Nurses' Perceived Stress and Automatic Thoughts    
Yazarlar
Doç. Dr. Hilal SEKİ ÖZ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Didem Ayhan
Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi, Türkiye
Özet
Hemşirelik öğrencilerinin stresi etkin yönetmesi, yaşanan stresin bireysel sorunlara sebep olması ve hasta ile etkileşime yansıyan olumsuz sonuçlarından dolayı oldukça önemlidir. Bu çalışma ile çevirim içi stresle baş etme dersinin öğrenci hemşirelerin kişilik tiplerine (A veya B) göre algıladıkları stres ve otomatik düşüncelerine etkisi incelenmiştir. Ön test, son test ölçümlü, yarı deneysel desende olan bu araştırma stresle baş etme dersine kayıtlı olan ve araştırmaya katılmayı kabul eden 90 öğrenci hemşire ile yapılmıştır. Veriler Tanıtıcı Bilgi Formu, Kişilik Tipi Ölçeği, Algılanan Stres Ölçeği-10 ve Otomatik Düşünceler Ölçeği ile çevirim içi olarak toplanmıştır. Veri analizinde tanımlayıcı istatistikler ve bağımlı örneklem t testi kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin %53,3’ü A tipi, %46,7’si B tipidir. Stresle baş etme dersi sonunda A tipi olan ve tüm öğrencilerin algıladıkları stres puanları, B tipi olan ve tüm öğrencilerin otomatik düşünce puanları önemli düzeyde azalmıştır (p<0.05). Çevirimiçi eğitimin stresle başa çıkma gibi kişisel gelişimi destekleyen dersler için uygun bir yöntem olduğu söylenebilir
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Dergi ISSN 2667-4750
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 08-2022
Cilt No 48
Sayfalar 67 / 75
Doi Numarası 10.52642/susbed.1096964
Makale Linki http://dx.doi.org/10.52642/susbed.1096964