Yazarlar (2) |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
![]() |
Özet |
Bu çalışmada, Yeni Zelanda ve Türkiye Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarında bulunan Fiziksel olaylar/Fiziksel Dünya kazanımları STEM etkinliğine yönelik incelenmiş ve kazanım benzerliklerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu araştırmada, karşılaştırmalı eğitim alanında kullanılan analitik yaklaşımdan faydalanılmıştır. Araştırma modeli olarak genel tarama modeli kullanılmıştır. Veri kaynağı olarak Yeni Zelanda’nın 2007 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı ile Türkiye’nin 2017 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programından yararlanılmıştır. Veri analizinde içerik analizi tekniğinden yararlanılmıştır. Analizler sonucunda adı geçen programlardaki kazanımların ifade, ima, vurgu yönünden benzer (%79.43) oldukları tespit edilmiştir. Kazanımların benzerliği bir ilin Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Ortaokullarda görevli 15 fen bilimleri öğretmeninin ortak görüşleri ile belirlenmiştir. Benzerlik uyum oranları her bir kazanım için güvenirlik katsayısı hesaplama formülü kullanılarak hesaplanmıştır. Hesaplamalar sonucunda %70 ve üzerinde puan alan kazanımlar benzerdir olarak değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda 14 kazanımın ifade, ima ve vurgu yönünden benzer olduğu belirlenmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Science education | acquisition | STEM | New Zealand | Turkey |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | ESCI dergilerinde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION |
Dergi ISSN | 2536-4758 |
Dergi Tarandığı Indeksler | EBSCO Education Source Database Coverage List Emerging Sources Citation Index (ESCI) |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2022 |
Cilt No | 37 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 11 / 32 |
Doi Numarası | 10.16986/HUJE.2020060878 |
Makale Linki | http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/3487-published.pdf |