img
Cumhuriyetten Günümüze Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarında Değişen “İyi Vatandaşlık” Algısı     
Yazarlar
Nadire Emel Akhan
Akdeniz Üniversitesi, Türkiye
Samet Çiçek
Arş. Gör. Hilal MERT
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı, ülkemizde Cumhuriyetten günümüze (1924-2017) Sosyal Bilgiler ÖğretimProgramlarında değişen iyi vatandaşlık algısını ortaya koymaktır. Bu doğrultuda çalışmada,Cumhuriyetten günümüze Sosyal Bilgiler Öğretim Programları incelendiği için tarama modeliiçerisinde yer alan tarihsel yöntem kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen dokümanlar(Cumhuriyetten günümüze yayınlanmış Sosyal Bilgiler Programları), betimsel analiz yönteminedayalı olarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına genel olarak bakıldığında, Sosyal Bilgilerprogramlarının geçmişten günümüze vatandaşlık aktarımını ön plana aldığı görülmüştür. Budoğrultuda programlardaki iyi vatandaşlık algısı: “cumhuriyet ideolojisini benimsemiş, milletine vedevletine karşı görev ve sorumluluklarını bilen, eski tarihi kişiliklerin hayatlarını tanıyan, ülkesi içincanla başla mücadele eden ve bunu yaşamında bir ülkü ve inanç haline getiren, üretken, hak vesorumluluklarını bilen, demokrasinin gelişmesine katkı sağlayan insanlar yetiştirmek” olarak yeralmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Dergi ISSN 2147-7655
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2019
Cilt No 7
Sayı 2
Sayfalar 9 / 19
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 4
Google Scholar 18

Paylaş