img
img
“Açlık Riskine ve Besin Kıtlığına” 5. ve 6. Sınıf ÖğrencilerininÇözüm Önerileri -2   
Yazarlar (6)
Doç. Dr. Kadir AKAN Doç. Dr. Kadir AKAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Melih YILAR Doç. Dr. Melih YILAR
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Yusuf BAYAR Dr. Öğr. Üyesi Yusuf BAYAR
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Hayriye Didem SAĞLAM ALTINKÖY Dr. Öğr. Üyesi Hayriye Didem SAĞLAM ALTINKÖY
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Kander Koç
Ufuk Karadavut
Karabük Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Araştırmanın amacı, “Bitkilerimizi de Geleceğimizi de Koruyoruz” (TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları programı, 218B186) projesi kapsamında katılımcılara sorulan “Açlık riskine ve besin kıtlığına karşı çözüm önerileriniz” sorusuna verdikleri cevapların incelenmesidir. Çalışma, 11 ve 12 ile 16 Nisan 2019 (3 Gün) tarihlerinde Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Ziraat Fakültesinde yürütülmüştür. Araştırmanın örnek evrenini Kırşehir İli merkez ortaokullarının 5. ve 6. sınıflarında eğitim öğretim gören 76 katılımcı oluşturmaktadır. Proje etkinlikleri “Yaparak yaşayarak öğrenme” ve “Öğrenmeyi öğrenebilme” prensiplerine uygun planlanmıştır. Proje kapsamında; katılımcılara bilimsel bazı temel konular oyunlarla öğretilerek, merak etme, araştırma yapma ve sorgulama duygularının uyarılması sağlanmıştır. Bu kapsamda kendilerine açık uçlu olarak sorulan sorunun cevabı “Kısa metin yazımı” olarak alınmıştır. Çalışma sonucunda toplanan veriler değerlendirilmiş ve gruplandırılmıştır. Araştırma sonucunda; katılımcılarca “Çöpe yiyecek atılmaması/israf edilmemesi/tasarruf edilmesi, yiyecek /para yardımının yapılması, yiyebileceğimiz kadar tüketilmesi, bitkisel üretim yapılması/arttırılması, bitkisel üretim yapılmalı/arttırılmalı, bilinçli tüketim yapılması/gereğinden fazla yemek yenilmemesi/daha sınırlı tüketilmesi/ihtiyaç kadar alınması, daha çok bitkisel üretim yapılması” önerilerinin daha çok yapıldığı belirlenmiştir. Katılımcıların gıda güvenliği ve sürdürülebilir çevre konularında hassasiyetlerin olması ve problem çözümüne katkı sağlamasının önemli olduğu düşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı International Journal of Active Learning
Dergi ISSN 2536-5258
Dergi Tarandığı Indeksler Eğitim
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2020
Cilt No 5
Sayı 1
Sayfalar 1 / 11
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1178007
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş