Yazarlar |
Erhan GÜNEŞ
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Murat YÜKSEL
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Hatice Pınar KAYA
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırma kapsamında lisans öğrencilerinin Bilgi ve İletişim Teknolojilerini (BİT) kullanmalarına yönelik tutumlarının belirlenmesi ve cinsiyet, bölüm, internete ulaşma olanağı, internet kullanma süresi ve kişisel bilgisayar sahipliği açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Tarama modeline göre yürütülen bu araştırmada muhasebe eğitimi alan 496 öğrenciden elde edilen veriler kullanılmıştır. Veri toplama araçları olarak BİT'e Yönelik Tutum Ölçeği ve araştırmacılar tarafından geliştirilen öğrenci bilgi formu kullanılmıştır. Bulgular öğrencilerin BİT'e yönelik tutumlarının okudukları bölümlere göre anlamlı düzeyde değişmediğini göstermiştir. Bununla birlikte öğrencilerin tutumları; cinsiyet, kendilerine ait bilgisayar olup olmaması, internet erişim imkanı ve internet kullanım süreleri açısından anlamlı farklılık göstermektedir. Araştırma sonuçları muhasebe eğitimi alan ve gelecekte mesleklerinde BİT'ten sıklıkla yararlanacak öğrencilerin tutumlarını ortaya koymuş ve eğitim süreçlerinde onlara sunulan BİT olanakları hakkında öneriler ileri sürmüştür |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-1037 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2017 |
Cilt No | 18 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 367 / 382 |