Yazarlar |
Yıldızay Ayyıldız
Dokuz Eylül Üniversitesi, Türkiye |
Abdullah AYDIN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Canan Nakiboğlu
Balıkesir Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada, Milli Eğitim Bakanlığı Talim veTerbiye Kurulu Başkanlığı’nın 2018 yılında yayınlamışolduğu Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programındakikazanımların Orijinal ve Yenilenmiş BloomTaksonomilerine göre analiz edilmesi amaçlanmıştır. 9.,10., 11. ve 12. Sınıflarına ait toplam 127 kazanımınbilişsel alan düzeyleri, bilgi boyutları ve bilişsel süreçboyutlarına göre analizi, doküman incelemesi yöntemikullanılarak gerçekleştirilmiştir. Öğretim programındakikazanımların sayısı bilişsel alanın kavrama basamağındaoldukça fazlayken, analiz, uygulama ve bilgibasamağındaki kazanımların sayısının az olduğu bulundu.Sentez ve değerlendirme basamağındaki kazanımlarınsayısının ise oldukça az olduğu belirlenmiştir.Kazanımların bilişsel süreç boyutlarına göre analizedilmesiyle; kazanımların ağırlıklı olarak anlamak veçözümlemek basamağında olduğu belirlendi. Bununyanında, uygulamak, hatırlamak ve değerlendirmekbasamağında oldukça az olduğu; yaratmak basamağındaise son derece az olduğu bulunmuştur. Diğer yandan,kazanımların ağırlıklı olarak bilgi boyutunun kavramsalbasamağında oldukça yüksek bulunduğu, olgusal veişlemsel basamağındaki kazanımların sayısının az olduğu;üst-bilişsel basamağındaki kazanımların sayısının iseoldukça az olduğu belirlenmiştir. 2018 yılı Kimya DersiÖğretim Programındaki kazanımların yüksek oranda altdüzey bilişsel alan basamaklarına yönelik olduğusonucuna ulaşılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2146-5983 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 10-2019 |
Sayı | 52 |
Sayfalar | 340 / 376 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/en/pub/maeuefd/issue/49455/540854 |