| Yazarlar (2) |
|
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
|
|
| Özet |
| Anadolu’da ilk demiryolu 1856 tarihinde İngiliz şirketine verilen İzmir-Aydın demiryoludur. İnşaatına 1857 yılında başlanan bu demiryolunun uzunluğu 130 kilometredir. Osmanlı Devleti içinde yapılan demiryollarının %90’ı yabancı sermayenin katkısı ile yapılmıştır. XXX Yabancı sermayede en büyük pay Fransızlara aittir. Gereken teknik uzman desteği ve teknik malzemelerin büyük kısmı Avrupa’dan karşılanmıştır. Demiryollarının sermaye, araç-gereç ve yönetimi Avrupalılar tarafından, emek gücü gerektiren işçilikler ise Osmanlı teb’ası tarafından karşılanmış, 1900 tarihinde yapımına başlanan ve 1908 tarihinde döşenmesi tamamlanan Hicaz Demiryollarının uzunluğu Hayfa ile birlikte 1800 kilometreyi bulmaktadır. Demiryolu yapımı 1906’da Şam’a 460 kilometre uzaklıktaki Maan’a varınca burada bir tören düzenlendi. Bitirilen Şam-Maan-Hayfa hatları için İşletme idaresi kuruldu. Bir taraftan bu hatlar üzerinde hizmet … |
| Anahtar Kelimeler |
| Makale Türü | Özgün Makale |
| Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı | Sosyal Bilimler Dergisi / The Journal of Social Sciences |
| Dergi ISSN | 2149-0821 |
| Dergi Tarandığı Indeksler | Sobiad Sosyal Bilimler Atıf Dizini |
| Makale Dili | Türkçe |
| Basım Tarihi | 12-2022 |
| Cilt No | 9 |
| Sayı | 61 |
| Sayfalar | 251 / 262 |
| Doi Numarası | 10.29228/SOBIDER.66457 |
| Makale Linki | karakose/Desktop/Hicaz%20Demiryolu.pdf |