Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Hasan DİLEK
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Okul öncesi eğitim programı öğretmenin, çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini desteklemesi için amaçlarbelirlemesine, etkinlikler planlamasına ve uygulamasına olanak tanıyan ortak bir yapının oluşturulmasını sağlar.Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler tarafından erken çocukluk eğitiminin iyileştirilmesi için okul öncesi eğitimprogramının geliştirilmesi önemli bir adım olarak kabul edilmiş ve artık program temelli okul öncesi eğitim birçokülkede yaygın olarak uygulanmaktadır. Eğitimle ilgili değişim sürecinde öğretmenlerin düşündükleri ve yaptıklarıönemlidir. Bir eğitim programı değiştiğinde değişimin etkililiği öğretmenlerin değişimi nasıl algıladığı ve nasıldeğerlendirdiğinden etkilenir. Bu çalışmada, öğretmen görüşlerine göre, güncellenmiş okul öncesi eğitimprogramında nelerin değiştiğinin ve programın çeşitli boyutlarındaki bu değişiklikleri öğretmenlerin nasılalgıladıklarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel veri toplama tekniklerinden görüşme yöntemikullanılmıştır. Görüşmeler farklı resmi anaokullarında çalışan öğretmenlerle (n=17) yapılmıştır. Araştırmanınsonuçlarına göre öğretmenler programın amaç, süreç, değerlendirme, aile katılımı boyutlarında değişikliklerolduğunu belirtmişler ve bu değişiklikleri olumlu, olumsuz ve önemsiz şeklinde ifade etmişlerdir. Elde edilen veriler,Türkiye’deki okul öncesi eğitim uygulamaları ve politikaları için önemli bulgular içermektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-1037 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 08-2018 |
Cilt No | 19 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 1745 / 1766 |