img
Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenlerinin Program Rehberliği Hakkındaki Görüşleri   
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Hasan DİLEK
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Tayip Duman
Türkiye
Özet
Eğitimin genel amacı çocukların ve gençlerin yaşadıkları topluma ve dünyaya ayakuydurabilmelerini sağlamaktır. Eğitimin bu temel amacını gerçekleştirmek bir süreçiçerisinde gerçekleşir. Eğitim süreci içerisinde önemli gerekliliklerden birisi uygulamalarıneğitim programı çerçevesinde planlanmasıdır. Bu planlama aşamasında eğitim programıtemel unsurları ve bu unsurlara yönelik açıklamalarıyla öğretmene rehberlik eder.Dolayısıyla öğretmene kılavuzluk edecek bir eğitim programında, çocukların kazanacağıdavranışlar ve eğitsel amaçlara (eğitsel amaçlar), eğitimsel amaçları gerçekleştirmeye araçolan öğrenim görevlerine (öğrenme yaşantıları) ve eğitimin amacının gerçekleşipgerçekleşmediği ile ilgili değerlendirme amaçlı bilgi toplama sürecine (öğrenmenindeğerlendirilmesi) yer verilir. Bu araştırma, okul öncesi öğretmenlerinin programkitapçığındaki okul öncesi eğitim programının temel dört unsuru olan amaç, süreç,değerlendirme ve aile katımı hakkındaki açıklamaları ile ilgili görüşlerini değerlendirmekve dolayısıyla program rehberliğini belirlemek amacıyla düzenlenmiştir. Elde edilensonuçlar doğrultusunda, öğretmenlerin programdaki temel unsurlarla ilgili açıklamalarıokudukları, açıklamaları yeterli bulmadıkları ve açıklamaların gerekli olduğu yönündegörüş bildirdikleri tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda önerilersunulmuştur
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2147-1037
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2021
Cilt No 22
Sayı 1
Sayfalar 244 / 275
Doi Numarası 10.29299/kefad.820322
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenlerinin Program Rehberliği Hakkındaki Görüşleri

Paylaş