img
img
HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN NANOTEKNOLOJİ TUTUMLARININ BELİRLENMESİ   
Yazarlar (4)
Hülya Baybek
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Türkiye
Dilek Çatalkaya
Arzu Kıvrak
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Halime TOZAK YILDIZ Dr. Öğr. Üyesi Halime TOZAK YILDIZ
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bir devlet üniversitesinin Hemşirelik bölümü öğrencilerinin nanoteknoloji tutumlarını ve etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla kesitsel tipte gerçekleştirilen çalışma, kitle oranlarının kestiriminde kullanılan örneklem büyüklüğü belirleme formülü ile hesaplanarak ve basit rassal örnekleme yöntemi ile seçilen 382 öğrenci ile katılım hızı %100 olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler Kurnaz ve Bayraktar tarafından geliştirilen ve geçerlilik ve güvenirliliği yapılmış olan nanoteknoloji tutum ölçeği ile toplanmıştır. Veriler tanımlayıcı tablolarda aritmetik ortalama±standart sapma, sıklık ve yüzde (%) hesaplamaları; tutum puanlarının bağımsız değişkenlere göre karşılaştırılmasında Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallis H testi kullanılmış, karşılaştırmalarda anlamlılık düzeyi p<0,05 kabul edilmiştir. Araştırmaya katılanların %63,4’ünün mesleki gelişimleri takip ettiği, %78,5’inin nanoteknolojinin faydasının yanı sıra zararlarının da olduğuna inandığı, %69,9’unun nanoteknoloji hakkında bilgi edinmek istediği, %42,9’unun nanoteknoloji alanında çalışmak istediği bulgulanmıştır. Öğrencilerin nanoteknolojiye değer verme puanlarının 44 puan üzerinden 26,05±5,390, nanoteknoloji farkındalığı puanlarının 32 puan üzerinden 19,90±4,140 ve nanoteknoloji tutum puanlarının ise 76 puan üzerinden 45,95±7,903 ve orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Nanoteknoloji tutumunun bu alanda çalışmak isteyen, bilgi edinmek isteyen ve mesleki gelişimleri takip eden öğrencilerde daha olumlu (p=0,000) olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bilgi edinmek isteyen ve mesleki gelişimleri takip eden öğrencilerin nanoteknolojiye daha fazla değer verdikleri (p=0,000) ve farkındalıklarının daha yüksek olduğu (p<0,05) saptanmıştır. Nanoteknolojinin faydasının yanı sıra zararlarının da olduğuna inanan öğrencilerin farkındalıklarının daha fazla olduğu (p=0,038) belirlenmiştir. Cinsiyet, sınıf ve mezun olunan lise değişkenleri nanoteknoloji tutumlarını etkilememiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi
Dergi ISSN 2146-9954
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2017
Cilt No 6
Sayı 4
Sayfalar 1 / 11
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/370489
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1

Paylaş