img
img
Bölgesel Siyasi Pazarlama ve Bölgesel Kalkınma 2009 Kaman Yerel Seçimleri Araştırma Örneği    
Yazarlar (2)
Latif Onur Uğur
Düzce Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Halil Özcan ÖZDEMİR Doç. Dr. Halil Özcan ÖZDEMİR
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu çalışmada, yerel pazarlama faaliyetleri ile yerel kalkınma arasındaki ilişki, 2009 yerel seçimlerinde ilçe belediye başkanı adaylarının siyasal pazarlama faaliyetleri ile ilçe sanayileşme/kalkınma olgusu arasındaki ilişkinin düzeyi araştırılarak irdelenmiştir. Halkın beklentilerini en üst düzeyde karşılama taahhüdünde bulunan partinin/adayın seçimlerde başarılı olacağı öngörülmüştür. Çalışma, Kaman ilçesi ve 2009 yerel seçimlerinde buradan aday olan partiler/kişilerle sınırlıdır. Bu amaca yönelik olarak Kırşehir ili Kaman ilçesi Belediye Başkanı adaylarından bir önceki seçimde en yüksek oy oranına sahip üç parti adayının siyasal pazarlama karmaları incelenmiştir. Yapılan araştırmalar bir arada değerlendirildiğinde, yerel seçimlerde aday/parti tercihi yapılırken bölgesel kalkınma ile ilgili karşılıklı beklenti ve taahhütlerin birinci derecede değerlendirme faktörü olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı E-Journal of New World Sciences Academy, Social Sciences
Dergi ISSN 1308-7444
Dergi Tarandığı Indeksler Crossref, COsmos, ESJI, BASE, Academic Resource Index, Advanced Sciences Index, DRJI, Google Scholar
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2009
Cilt No 4
Sayı 3
Sayfalar 256 / 276
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 3

Paylaş