Yazarlar (2) |
![]() Düzce Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada, yerel pazarlama faaliyetleri ile yerel kalkınma arasındaki ilişki, 2009 yerel seçimlerinde ilçe belediye başkanı adaylarının siyasal pazarlama faaliyetleri ile ilçe sanayileşme/kalkınma olgusu arasındaki ilişkinin düzeyi araştırılarak irdelenmiştir. Halkın beklentilerini en üst düzeyde karşılama taahhüdünde bulunan partinin/adayın seçimlerde başarılı olacağı öngörülmüştür. Çalışma, Kaman ilçesi ve 2009 yerel seçimlerinde buradan aday olan partiler/kişilerle sınırlıdır. Bu amaca yönelik olarak Kırşehir ili Kaman ilçesi Belediye Başkanı adaylarından bir önceki seçimde en yüksek oy oranına sahip üç parti adayının siyasal pazarlama karmaları incelenmiştir. Yapılan araştırmalar bir arada değerlendirildiğinde, yerel seçimlerde aday/parti tercihi yapılırken bölgesel kalkınma ile ilgili karşılıklı beklenti ve taahhütlerin birinci derecede değerlendirme faktörü olduğu tespit edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | E-Journal of New World Sciences Academy, Social Sciences |
Dergi ISSN | 1308-7444 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Crossref, COsmos, ESJI, BASE, Academic Resource Index, Advanced Sciences Index, DRJI, Google Scholar |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 07-2009 |
Cilt No | 4 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 256 / 276 |