Yazarlar (2) |
![]() |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı belirli bir coğrafi alanda coğrafi işaretli ürün üreten tarım işletmelerinin yönetim stratejilerini incelemektir. 2017 yılında Cİ almış olan “Kağızman Uzun Elması” üreten tarım işletmeleri bu çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında üreticiler ile yüz yüze görüşmeler yapılmış, İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü’nden ve belediyeden ilgili veriler alınmıştır. Ayrıca literatürde bu konu hakkında yapılmış çalışmalar ile de araştırma desteklenmiştir. Araştırma kapsamında uzun elmanın küçük tarım işletmeleri tarafından genellikle hobi amaçlı üretildiği görülmüştür. Fakat günümüzde bu üründeki gelir getirisinin oldukça tatmin edici olması nedeni ile düşük üretim hacminden büyük üretim hacmine doğru bir evrilme tespit edilmiştir. İlgili ürün hakkında yeteri kadar istatistiki bilginin bulunmayışı araştırmamızın ana kısıtını oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda incelenen tarım işletmelerinin üretim yöntemlerinde ve yönetim stratejilerinde modern tekniklerin kullanılmadığı görülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Journal of Organizational Psychology and Behavior |
Dergi ISSN | 2717-9281 |
Dergi Tarandığı Indeksler | ASOS index, Google scholar index and Cite Factor |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2021 |
Cilt No | 2 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 37 / 54 |
Makale Linki | https://ijopab.com/ |