img
Derinliğine ve yüzeysel öğrenmede kavram haritaları ve şemaların işlevi   
Yazarlar
Prof. Dr. Hacı Ömer BEYDOĞAN Prof. Dr. Hacı Ömer BEYDOĞAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmada, yapılandırmacı anlayış çerçevesinde öğrenme kavramı tartışılmış, öğrencilerin hedefledikleri duruma göre tercih ettikleri yüzeysel, stratejik ve derinliğine öğrenme stratejileri ele alınmıştır. Ele alınan öğrenme stratejilerine göre öğrencilerin gösterdikleri düşünme biçimleri ve ortaya koy­dukları davranış kalıpları tanımlanmıştır. Açıklanan öğrenme stratejilerini etki­leyen bazı değişkenler üzerinde durularak, düşünsel sürecin şekillenmesinde ve öğrenme yaşantılarının yansıtılmasında şemaların ve kavram haritalarının iş­levleri tartışılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Milli Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1302-5600
Dergi Tarandığı Indeksler Ulakbim
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2007
Cilt No 35
Sayı 173
Sayfalar 258 / 270
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 5

Paylaş