img
Öğretmenlerin yazılı anlatıma ilişkin geliştirdikleri düşünce ve eğilimler   
Yazarlar
Prof. Dr. Hacı Ömer BEYDOĞAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Araştırmanın amacı, öğretmenlerin yazılı anlatıma ilişkin geliştirdikleri düşünce veeğilimlerin belirlemektir. Bu amaçla araştırmacı tarafından Yazılı Anlatıma İlişkinDüşünce ve Eğilimler Ölçeği geliştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Kırşehirmerkez ve ilçe ilköğretim okullarında görev yapan birinci ve ikinci kademede toplam 326öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada veriler, Yazılı Anlatıma İlişkin Düşünce veEğilimler Ölçeği nden elde edilmiştir. Ölçeğin iç tutarlılık katsayısı 0,94dür. Toplan anveriler üzerinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, t testi, varyans analizi ve Scheffetestleri 0,05 anlamlılık düzeyinde analiz edilerek, elde edilen sonuçlar yorumlanmıştır. Öğretmenlerin kıdemlerine, dallarına ve öğretimini sürdürdükleri sınıf sev iyesine göreyazılı anlatım becerilerine ilişkin geliştirdikleri düşünce ve eğilimleri analiz edilmiştir.Analizde SPSS paket programı kullanılmıştır. Bazı değişkenlere göre öğretmenlerin,yazılı anlatım becerilerine ilişkin geliştirdikleri düşünce ve eğilimlerinde anlamlıfarklılaşmalar gözlenmiştir. Elde edilen bulgular çerçevesinde bazı öneriler getirilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2147-1037
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2012
Cilt No 13
Sayı 2
Sayfalar 177 / 204
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1

Paylaş