img
Çetin Öner'in çocuk romanlarında kullanılan karakter geliştirme yöntemleri üzerine bir inceleme
Tez Türü Yüksek Lisans
Ülke Türkiye
Kurum/Üniversite Ahi Evran Üniversitesi
Enstitü Sosyal Bilimler Enstitüsü
Anabilimdalı Sosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
Tez Onay Yılı 2018
Öğrenci Adı ve Soyadı Ömer Faruk KARAYEL
Tez Danışmanı YRD. DOÇ. DR. ZEYNEL HAYRAN
Türkçe Özet Nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesine dayalı bu çalışma; Giriş, Kavramsal/Kuramsal Açıklamalar, Yöntem, Bulgular, Sonuç ve Tartışma olmak üzere beş ana bölümden oluşmuştur. Bu çalışmada, Çetin Öner'in çocuk romanlarında karakterler geliştirme yöntemleri araştırılmış; sonuçta şu bulgulara ulaşılmıştır:Birinci alt problem ile Çetin Öner'in çocuk romanlarındaki karakterlerin davranış ve eylemleriyle geliştirilip geliştirilmediği yoklanmıştır. Sonuçta, yazarın bu karakter geliştirme yöntemine başvurduğu belirlenmiştir.İkinci alt problem ile Çetin Öner'in çocuk romanlarındaki karakterlerin konuşma yöntemiyle geliştirilip geliştirilmediği araştırılmıştır. Çetin Öner'in çocuk romanlarında en çok bu karakter geliştirme yöntemine başvurduğu saptanmıştır.Üçüncü alt problem ile Çetin Öner'in çocuk romanlarındaki karakterlerin fiziksel özellikleriyle geliştirilmesi geliştirilip geliştirilmediği araştırılmıştır. Fiziksel özellikleriyle karakter geliştirme yöntemlerine başvurulduğu gözlenmiştir.Dördüncü alt problem ile Çetin Öner'in çocuk romanlarındaki karakterlerin diğer karakterlerin yorumuyla geliştirilmesi geliştirilip geliştirilmediği araştırılmıştır. Bu karakter geliştirme yönteminin karakter geliştirmede kullanıldığı saptanmıştır.Beşinci alt problem ile Çetin Öner'in çocuk romanlarındaki karakterlerin anlatıcının yorumuyla geliştirilmesi geliştirilip geliştirilmediği araştırılmıştır. Anlatıcının yazar olduğu romanlarda bu yöntemle karakter geliştirildiği saptanmıştır.
İlgilizce Özet This study which is based on a qualitative document review consists of five main sections as Introduction, Conceptual/Theoretical Explanations, Method, Findings, Conclusion and Discussion. In the study, character development methods in Çetin Öner's children's novels were searched and consequently the following findings were reached:The first sub problem examined whether the characters in Çetin Öner's children's novels were developed with their behaviors and actionsor not. As a consequence, it was determined that the writer had utilized this character development method.The second sub problem examined whether the characters in Çetin Öner's children's novels were developed with speaking or not. It was determined that Çetin Öner had mostly utilized this character development method in his children's novels.The third sub problem examined whether the characters in Çetin Öner's children's novels were developed with their physical characteristics or not. It was observed that the writer had seldomly utilized the character development method based on physical characteristics.The fourth sub problem examined whether the characters in Çetin Öner's children's novels were developed with the interpretation of other characters or not. It was determined that this character development method had been used in character development.The fifth sub problem examined whether the characters in Çetin Öner's children's novels were developed with the writer's interpretation or not. It was determined that this character development method had been used in novels in which the narrator was the writer himself.