img
7-12 yaş grubu ilköğretim öğrencilerinde fiziksel büyüme ve gelişmenin antropometrik yöntem ile incelenmesi: Kırşehir ili örneği
Tez Türü Yüksek Lisans
Ülke Türkiye
Kurum/Üniversite Ahi Evran Üniversitesi
Enstitü Sosyal Bilimler Enstitüsü
Anabilimdalı Antropoloji Ana Bilim Dalı
Tez Onay Yılı 2012
Öğrenci Adı ve Soyadı Duygu Hilal AKCA
Tez Danışmanı YRD. DOÇ. DR. AHMET CEM ERKMAN
Türkçe Özet Bu araştırma Kırşehir ili merkezindeki iki farklı sosyoekonomik sınıfa ait 7-12 yaş grubu çocukların büyüme ve gelişme durumlarının antropometrik veriler ışığında incelenmesi amacıyla yapılmıştır.Bu amaç ile Kırşehir ili merkez ilçesinde bulunan Hürriyet İlköğretim Okulu ve yine Kırşehir ili merkezinde bulunan Kırşehir Koleji'nde okuyan, toplam 161 birey rastgele örnekleme yöntemiyle seçilmiş ve her bir öğrenciden 14 farklı antropometrik ölçüm alınmıştır. Antropometrik ölçümler için International Biological Programme (IBP)' nın önermiş olduğu teknikler kullanılmıştır.Elde edilen verilerin istatistiksel analizi `SPSS 20` programı ile yapılmış, her yaş grubu ve her iki sosyoekonomik düzey için ortalama değerler, standart sapma değerleri hesaplanmıştır. Ayrıca iki okul arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark olup olmadığını tespit etmek amacıyla okullara `SPSS 20` programı yardımı ile bağımsız t-testi uygulanmıştır.Elde edilen verilere göre, antropometrik olarak büyüme ve gelişmenin, iki sosyoekonomik sınıf arasındaki benzerlik ve farklılıkları ortaya konmuştur.Bu araştırma ülkemizde, başka bölgelerde daha önce yapılmış olan diğer araştırmalarla karşılaştırılmış ve ortalama değerlere sahip olduğu gözlenmiştir. Kırşehir İli' ne ait daha önce yapılmış bir çalışma bulunmadığından seküler gelişim hakkında yorum yapılamamıştır.Anahtar Sözcükler: Büyüme, Gelişme, Antropometri, Çocuk, Kırşehir, Sosyoekonomik Düzey, Antropoloji.
İlgilizce Özet This research is prepared with the aim to analyze the process of physical growth and development in 7 to 12 year-old children in the light of anthropometric methods; who belong to two different socio- economic classes in the central of Kırşehir. For this purpose, 161 children are chosen randomly who are attending Hürriyet Primary School and Kırşehir College located in the center of Kırşehir, and 14 different anthropometric measurements are taken from each student. IBP?s (International Biological Programme) techniques were used for anthropometric measurements.The statistical analysis of the obtained data are made by using SPSS programme. The standard deviation values are calculated for average values of each age group and socioeconomic status. And what is more , t-test was applied to samples with the help of SPSS software in order to determine whether there is a statistically tremendous difference between the two schools or not.According to compiled data, growth and development ? antropometricly- put forth similiarties and differrences between two different socioeconomic classes.This research is compared with previous analyses conducted in various regionsin Turkey and it is observed that the research has average values.It is hard to say much anything about the secular growth because there is no avilable study that belong to City of Kırşehir.Key Words: Growth, Development, Anthropometry, Children, Kırşehir, Socioeconomic Level, Anthropology